Elöl és hátul egyaránt teljes LED-es lámpákat és dinamikus irányjelzőket kap a Renault Talisman. Az adaptív fényszórórendszer mostantól mátrix LED rendszerű – ez utóbbi 50 százalékkal több. A vezető közeledésére fényhullám fut végig az autón, ami az ajtók nyitása után a beltérben folytatódik.
Miután helyet foglalt, a sofőr 10,2 colos digitális műszeregység és 9,3 colos központi érintőképernyő (mindkettő opció) segítségével kezelheti a fedélzeti rendszereket. Az audiorendszer cápauszony antennát kap, a belső tükör keret nélküli, a hőfokbeállítás digitális kijelzőt kapott, és végre van vezeték nélküli töltőlap a padlókonzolon. Új az elektromos kézifék Auto Hold funkciója, a tempomat kezelőszervei a kormányra költöztek. A csúcsverzió 13 hangszórós Bose audiorendszerét átdolgozták.
Az autó 0-160 km/óra között képes egyedül követni az autópálya sávját, és tartani a távolságot (2. szintű autonómia). A ráfutásgátló vészfékrendszer mostantól gyalogost és kerékpárost is észlel. További vezetőtámogató funkciók is elérhetők. A csúcsmodellhez továbbra is kapható az összkerékkormányzás, amihez adaptív lengéscsillapítók társulnak.
Benzinmotorból kettő áll rendelkezésre: az 1,3 literes, négyhengeres turbómotor 160 lóerőt, az 1,8-as 225 lóerőt ad le. Az 1,7-es dízelmotor 120 vagy 150 lóerős kivitelben kapható, míg a kétliteres dízelmotor 160 vagy 200 lóerős lehet. A benzinmotorok hét-, a nagy dízelmotor hatfokozatú duplakuplungos váltót kap, manuális sebességváltó csak a kisebb lökettérfogatú dízelhez jár.
A megújult Renault Talisman idén júniustól kerül a kereskedésekbe.