A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) két héttel ezelőtt bejelentette, hogy – az akkor még nagyrészt Kínára korlátozódott – koronavírus-járvány miatt bizonytalan időre elhalasztották az eredetileg április 17-19-i hétvégére kitűzött Kínai Nagydíjat.

A Forma-1 vezetése nagyon ragaszkodik a sanghaji versenyhez, fontos a kínai piac, úgy tudni, jelenleg azon dolgoznak, hogy a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj egy héttel való eltolásával csináljanak helyet a naptárban a Kínai Nagydíjnak, de a Red Bull főnöke szerint nincs sok realitása a dolognak, a csapatok ellenkezni fognak.

„Attól függ, hol állsz a bajnokságban: ha az élen, szeretnél minél kevesebb futamot az idény vége felé, ha hátrébb, jöhet, amennyi csak van!” – kezdte Christian Horner. „De komolyra fordítva: meg kell nézni a logisztikát. Húzós az idei naptár, és ha jönne a Brazília – Kína – Abu-Dzabi hármas, az nagyon megterhelné a dolgozókat. Komolyan meg kellene gondolni a dolgot.”

F1: Kínai Nagydíj novemberben? Nehéz lesz! 1

Kína üresen maradt időpontjára a múlt héten bejelentkezett Imola és Mugello is, ám az elmúlt pár nap olaszországi koronavírus-fejleményei miatt a beugrásuknak semmi realitása – Horner szerint szinte kizárt, hogy bármilyen más versennyel pótolják a sanghajit.

„Nem könnyű a helyzet, hiszen most lesz egy lyuk a naptárban, egy-egy szabad hétvége között. Volt érdeklődés bizonyos pályák részéről, de kezd nagyon késő lenni mind a versenyszervezők, mind a csapatok részéről, hogy megegyezzünk valami pótlásról. Attól is függ, hol lenne. Ha tengerentúli helyszín, a hajórakományok jó része már útnak indult az első futamok felé.”