Egyfelől legyen karakteres és divatos, másfelől áramvonalas és takarékos – pontosan ez az a kettősség, aminek a szabadidőjárművek nem tudnak megfelelni. A francia DS szerint azonban volna erre mód, csak újra kell gondolni a formavilágot.

Végre, egy avantgárd francia autó 1

Az Aero Sport Lounge hatalmas, pontosan öt méter hosszú, ám hosszasan eső tetőlemeze, valamint a levegőt oldalt elvezető elülső szárnyai áramvonalassá teszik az óriást. Hogy pontosan mennyire, azt sajnos nem árulta el a gyártó. Arról viszont nem felejtettek el szót ejteni, hogy az autót 680 lóerős villanymotor és az azt tápláló 110 kWh kapacitású akkumulátor kettőse hajtja, egy nekifutással akár 650 kilométeren keresztül. A batár 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – ennyit az energiatakarékosságról.

Szokatlanul bánik a képernyőkkel az autó: a hűtőmaszk helyén például kijelzőt találunk, amely mögül szenzorok figyelik az utat, az utastérben viszont egy homogén felületre vetítik ki a szükséges információkat. A műszerfal két szélén azért kapnak monitort az utasok, ezek visszapillantó tükörként és kezelőfelületként is szolgálnak. A fennmaradó adatok kiterjesztett valóságú projekcióként jelennek meg a szélvédőn.

Végre, egy avantgárd francia autó 23

A méretes könyöklő nem csak kényelmi funkciót tölt be: képes értelmezni a levegőben leírt kézmozdulatokat, és azokra ultrahang segítségével ad visszajelzést. Ugyanígy kezelhetjük az audiorendszert: nem létező gombokat nyomkodunk, de a pontosan irányított légáramlatnak köszönhetően ujjunk úgy érzi, mintha mégis volna ott valami. Zseniálisan ijesztő elképzelés.

Nem kevésbé bizarr a műszerfalat és az ülések hátoldalát borító szalma-intarzia, ami egyfelől a francia kézműves tradíciókat életben tartó, minőségi munka, másfelől teljességgel fenntartható anyagból készült. Az üléseken nagysűrűségű habra húzott selyempamut kárpitot találunk, az ajtópaneleket részben áttetsző mikroszálakból font anyag borítja.

Végre, egy avantgárd francia autó 45