Egyfelől legyen karakteres és divatos, másfelől áramvonalas és takarékos – pontosan ez az a kettősség, aminek a szabadidőjárművek nem tudnak megfelelni. A francia DS szerint azonban volna erre mód, csak újra kell gondolni a formavilágot.
Az Aero Sport Lounge hatalmas, pontosan öt méter hosszú, ám hosszasan eső tetőlemeze, valamint a levegőt oldalt elvezető elülső szárnyai áramvonalassá teszik az óriást. Hogy pontosan mennyire, azt sajnos nem árulta el a gyártó. Arról viszont nem felejtettek el szót ejteni, hogy az autót 680 lóerős villanymotor és az azt tápláló 110 kWh kapacitású akkumulátor kettőse hajtja, egy nekifutással akár 650 kilométeren keresztül. A batár 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – ennyit az energiatakarékosságról.
Szokatlanul bánik a képernyőkkel az autó: a hűtőmaszk helyén például kijelzőt találunk, amely mögül szenzorok figyelik az utat, az utastérben viszont egy homogén felületre vetítik ki a szükséges információkat. A műszerfal két szélén azért kapnak monitort az utasok, ezek visszapillantó tükörként és kezelőfelületként is szolgálnak. A fennmaradó adatok kiterjesztett valóságú projekcióként jelennek meg a szélvédőn.
A méretes könyöklő nem csak kényelmi funkciót tölt be: képes értelmezni a levegőben leírt kézmozdulatokat, és azokra ultrahang segítségével ad visszajelzést. Ugyanígy kezelhetjük az audiorendszert: nem létező gombokat nyomkodunk, de a pontosan irányított légáramlatnak köszönhetően ujjunk úgy érzi, mintha mégis volna ott valami. Zseniálisan ijesztő elképzelés.
Nem kevésbé bizarr a műszerfalat és az ülések hátoldalát borító szalma-intarzia, ami egyfelől a francia kézműves tradíciókat életben tartó, minőségi munka, másfelől teljességgel fenntartható anyagból készült. Az üléseken nagysűrűségű habra húzott selyempamut kárpitot találunk, az ajtópaneleket részben áttetsző mikroszálakból font anyag borítja.