A hátsó tengelyt kettő, az elsőt egy harmadik villanymotor hajtja az Audi E-tron S prototípusban, amely a már bemutatott két típus (E-tron, illetve E-tron Sportback) után a sportosabb vonalat hivatott képviselni a márka elektromos portfoliójában. Mindkettő karosszériaformából kínál majd S kivitelt a gyár.

Szabad az út az Audi elektromos sportautói előtt 1

A három erőforrás kombinált csúcsteljesítménye 503 lóerő, az összesített forgatónyomaték 973 Nm – igaz, ezt csupán 8 másodpercen át tudja tartani az autó (az alapértékek 435 LE és 808 Nm), de nem is kell több: a prototípus 4,5 másodperc alatt felgyorsul 100 km/órára.

A lényeg persze nem ez, hanem a hátsó kerekek hajtásának egymástól független, oldalankénti szabályozhatósága, ami kiemelkedő stabilitásszabályozást ígér. Ehhez kerekenként 133 (átmenetileg akár 180) lóerő áll rendelkezésre, míg az első tengelyen az Audi e-tron 55 modellből ismert fő villanymotor dolgozik 169 (emelt teljesítményen 204) lóerővel.

Szabad az út az Audi elektromos sportautói előtt 27

A nagy energialeadáshoz nagy energiafelvétel társul: az akkucsomag egyenáramú villanytöltőről akár 150 kW-tal tölthető, vagy szóba jöhet az akár 11 kW-os váltóáramú gyorstöltő.

A megnövelt teljesítményhez nagyobb kerekek és fékek, valamint átdolgozott megjelenés is tartozik: oldalanként 23 (tehát összesen 46) mm-rel szélesebbek a kerékdobok.

Szabad az út az Audi elektromos sportautói előtt 28