Szakértők szerint elsősorban a dízelesekkel megegyező hatótáv és tankolási idő teheti vonzóvá az üzemanyag-cellás teherautókat, amelyekkel egyre több gyártó kísérletezik a világon. Az új technológia ugyanakkor olyan cégek európai piacra lépését segítheti ebben a szegmensben, mint például a Hyundai. A dél-koreai gyártó ugyanis kifejezetten az európai piac igényei alapján fejlesztette ki a H2 XCIENT hidrogéncellás modellt, amelyből hamarosan félszáz tesztpéldány jelenhet meg Svájcban. Sőt, a tervek szerint 2025-re már 1600 darab fogja róni az utakat az alpesi országban. 

A csokijairól és drága óráiról ismert államban jelenleg egy hidrogén-töltő állomás van, azonban a közeljövőben hat újabb ilyen kutat adnak át, lehetővé téve ezzel a hidrogéncellás járművek térnyerését. A megfelelő infrastruktúra kiépítését a teljesen non-profit jelleggel működő Svájci H2 Mobilitás Szövetség felügyeli, amely 2023-ra teljes mértékben megújuló energiaforrásból kívánja biztosítani a hidrogén üzemanyagként történő előállítását. 

A Hyundai H2 XCIENT 190 kW teljesítményű hidrogéncellás rendszerrel készül, hajtásáról 350 kW-os (476 lóerős) elektromotor gondoskodik. A járművet összesen 7 darab tartállyal szerelik, ami 35 kilogrammnyi hidrogén tárolására elegendő. Ez a mennyiség nagyjából 400 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A Svácjnak szállítandó járművek többsége a francia Faurecia hidrogéntartályaival készül, a beszállító ugyanis nem rég tette közzé, hogy a Hyundai legalább 10 ezer tartályt rendelt tőle, amelyeket 2021-től kezdődően kell leszállítania.