Nem először mutatott be kő egyszerű, olcsón gyártható, mégis szerethetően jópofa tanulmányautót a Fiat. Az 1999-es Ecobasic sajnos nem valósult meg (hacsak az egy évvel később bemutatott Fiat Multiplát nem tekintjük legalább részben koncepcionális örökösének), a tavalyi Centoventi azonban a jelek szerint gyártásba kerülhet.
A Centoventi koncepcióautó lényege a modularitás volt: nem csak a kárpitokat és a külső borítólemezeket lehetett szabadon variálni, hanem az első utasülést is ki lehetett szerelni, hogy a helyére gyerekülést, tárolórekeszt vagy kutyaketrecet pattintsunk be.
A műszerfalon kialakított lyukrendszerbe különböző kiegészítőket erősíthetünk, műszeregységből is többféle méret kérhető, a lényegre szorítkozótól egészen az utastér teljes szélességében húzódóig.
A Centoventi állítólag az új generációs Fiat 500 padlólemezére épül majd, így tisztán elektromos hajtást kap. Ez konvencionálisabb megoldást ígér, mint a tavaly bemutatott eredeti tanulmányautó, amelyhez variálható méretű és kapacitású akkucsomagokat álmodtak meg, 100-500 kilométeres hatótávolsággal.
A gyártás és a forgalmazás időpontjáról még nincsenek információk.