A Scala és a Kamiq után az Octavia is megkapja a Škoda G-TEC földgáz üzemű (CNG) hajtásláncát.

A különbség, hogy míg a két kisebb modell G-TEC hajtáslánca 90 lóerős, 1,0 literes benzinmotorra épül, az Octavia a 130 lóerős 1,5 literes TSI blokkot alkalmazza. Azokhoz hasonlóan három gáztartályt kap az Octavia, ám ezek kapacitása jóval nagyobb: 13,8 helyett 17,3 kg sűrített földgázt tud magával vinni az autó, ami 480 kilométerre elegendő. A Scala és a Kamiq 410 kilométert tud megtenni tisztán gázüzemben.

Jön a gázüzemű Škoda Octavia 1

Az 1,5 literes négyhengeres motor nagy kompresszióviszonnyal (12,5:1) üzemel, vezérlését pedig a Miller ciklus szerint hangolták át: a szívószelepek a sűrítési ütem kezdetén még nyitva maradnak. A turbófeltöltő változó geometriájú.

Az Octavia G-TEC az év második felében kerül piacra.

(Fenti képünkön a Škoda Scala G-TEC röntgenrajza látható)