Az Ausztrál Nagydíj lefújásához vezető első lökést a McLaren adta meg, amely csütörtökön bejelentette, hogy az egyik csapattag igazolt koronavírus-fertőzése miatt visszalép a futamtól.
A The Race belső információk alapján összeszedte, hogyan alakultak ezután a kutyakomédiába fajuló események:
– a Ferrari, a Renault és az Alfa Romeo házon belül szintén a visszalépés mellett döntött;
– az FIA saját hatáskörében ekkor még nem tudta lefújni a versenyt. Túl sok kereskedelmi megállapodást érintett volna az intézkedés, az FIA egyedül nem akart felelősséget vállalni ezekért;
– az egészségügyi hatóságok ekkor még nem tartották indokoltnak a lefújást;
– a szervezők vizsgálták a pénzvisszatérítés lehetőségeit, zárt kapuk mögött akarták megrendezni a hétvégét, amennyiben ez biztonságos;
– csütörtök este szavaztak a csapatfőnökök. A Ferrari, az Alfa Romeo, a Renault és a McLaren a törlés mellett szavazott, a Red Bull, az AlphaTauri, a Racing Point és a Mercedes ellene. A Williams és a Haas tartózkodott;
– döntetlen esetén a sportigazgató Ross Brawné volt a döntés – ő amellett volt, a péntek menjen le az eredeti menetrend szerint, végleges határozat a nap végén szülessen;
– ekkor úgy tűnt, folytatódik a hétvége;
– Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök kapott egy hívást Stuttgartból. Arról tájékoztatták, hogy a döntés ugyan az övé, de kapott egy kis háttérinfót;
– Wolff ezután megváltoztatta a szavazatát;
– a többségben lévő csapatok ekkor már kérhették a futam törlését az FIA-tól;
– további problémát okozott, hogy a kétüléses VIP-autókkal a tervek szerint elkezdődött a pénteki program;
– a futamért hivatalosan Victoria állam fizet. A szervezők nem akartak bejelentést tenni biztosítási megfontolások miatt, de ugyanígy Victoria állam sem tett bejelentést;
– három órán át tartott a felek közötti sakkjátszma, közben a sportbírók is munkába álltak;
– hét csapat eközben elkezdett pakolni, a Pirelli pedig arra utasította a munkatársait, maradjanak a hoteleikben;
– Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen ekkor már úton volt hazafelé. A pakoló csapatok közben nem tudták használni a bokszutcát a betétfutamok miatt;
– a verseny megtartása mellett kitartó csapatok normál programjuk szerint dolgoztak, egyikük kerékcsere-gyakorlatokat is végzett;
– a szurkolók gyülekeztek a kapuknál, a szervezők ekkor csak annyit közöltek, hogy nézők nélküli lesz az esemény – pedig már tudtak a törlésről;
– végül a csapatok kényszerítették ki a bejelentést, közölve, hogy kérték az FIA-t a futam törlésére. Az FIA néhány perccel később kiadta a hivatalos közleményt.
A folytatás bonyolult, Bahrein halott ügynek tűnik. A Ferrari, a Renault és a Mercedes biztosan nem áll rajthoz, motorokat sem szállít. Így elvben a négy Honda-motoros autó maradna.
Lehet, hogy csak júniusban kezdődik el az idény Bakuban.