A tatárföldi Kámai Autógyár, ismertebb nevén a Kamaz több mint 50 éves fennállása óta csak úgy ontja magából a teherautókat. A Szovjetunió széthullásával a cég nem fordult bele a földbe, átvészelte a nehézségeket és jelenleg már rendes, nagyfülkés nyerges vontatókat is gyárt, amelyeket harmadik generációs Actros-fülkékkel szerelnek. Az orosz gyártó manapság olyan járművek előállítására is képes, mint az önvezető shuttle busz , vagy a csontszaggató zimankóban is helytálló Artic, de a Kamazról alkotott kép nem lenne teljes az alábbi 10 különlegesség nélkül. A lenti képre kattintva galéria nyílik!
Az első, sorozatgyártásban készülő Kamaz 1976. február 16-án gördült le a gyártósorról. Természetesen az első darab mi más lehetett volna, hanem az 5000 sorozat?
Az első, sorozatgyártásban készülő Kamaz 1976. február 16-án gördült le a gyártósorról. Természetesen az első darab mi más lehetett volna, hanem az 5000 sorozat?
Fotó megosztása:
1985-ben kezdett kísérletezni a Kamaz a gázhajtással, amelynek eredményeképpen elkészült ez a Kamaz 5320-as nyerges vontató. A jármű érdekessége, hogy dual fuel, azaz kettős üzemű volt, tehát nemcsak gázolajjal, hanem földgázzal is lehetett vele közlekedni. A gáztartályok akkor még a fülke mögött kaptak helyet. A Kamaz azóta kínál gázüzemű teherautókat.
1985-ben kezdett kísérletezni a Kamaz a gázhajtással, amelynek eredményeképpen elkészült ez a Kamaz 5320-as nyerges vontató. A jármű érdekessége, hogy dual fuel, azaz kettős üzemű volt, tehát nemcsak gázolajjal, hanem földgázzal is lehetett vele közlekedni. A gáztartályok akkor még a fülke mögött kaptak helyet. A Kamaz azóta kínál gázüzemű teherautókat.
Fotó megosztása:
Egy házilag átalakított csőrős Kamaz, dupla kipufogócsővel, dupla fényszórókkal és átszabott hűtőráccsal.
Egy házilag átalakított csőrős Kamaz, dupla kipufogócsővel, dupla fényszórókkal és átszabott hűtőráccsal.
Fotó megosztása:
A 5000. sorozatban elvileg nincs hálófülkés kabinnal szerelt teherautó, de egy leleményes orosz ezt is megcsinálta. Igazi gyöngyszem.
A 5000. sorozatban elvileg nincs hálófülkés kabinnal szerelt teherautó, de egy leleményes orosz ezt is megcsinálta. Igazi gyöngyszem.
Fotó megosztása:
Idén 17. alkalommal szerezte meg a Kamaz Master csapata a Dakar-győzelmet. A csapat a Kamaz-4326-os modelljére épített versenykamionokkal áll rajthoz évről-évre.
Idén 17. alkalommal szerezte meg a Kamaz Master csapata a Dakar-győzelmet. A csapat a Kamaz-4326-os modelljére épített versenykamionokkal áll rajthoz évről-évre.
Fotó megosztása:
Párját ritkítja ez a Kamaz, amely egy luxus lakófelépítménnyel ellátott pélpótkocsit húz. A lakó részben jól felszerelt konyha, nappali, de még szauna is van. A cirkuszi dolgozók imádnák.
Párját ritkítja ez a Kamaz, amely egy luxus lakófelépítménnyel ellátott pélpótkocsit húz. A lakó részben jól felszerelt konyha, nappali, de még szauna is van. A cirkuszi dolgozók imádnák.
Fotó megosztása:
Duplafülkés Kamaz egyenesen a gyárudvarról. Elöl három, hátul pedig négy ülőhely áll rendelkezésre. A kabin egyterű, nincs elválasztófal, ennek ellenére azonban nem lehet kényelmesen átsétálni a vezetőtérből a hátsó traktusba.
Duplafülkés Kamaz egyenesen a gyárudvarról. Elöl három, hátul pedig négy ülőhely áll rendelkezésre. A kabin egyterű, nincs elválasztófal, ennek ellenére azonban nem lehet kényelmesen átsétálni a vezetőtérből a hátsó traktusba.
Fotó megosztása:
Tavaly mutatta be a Kamaz a Continentet, amely már az új időket képviseli, hiszen hibrid hajtással rendelkezik, így fogyasztása nem haladja meg a 25l/100 km-es értéket. A nyerges olyan korszerű megoldásokat kínál, mint a LED-es fényszórók, valamint a digitális visszapillantó tükör.
Tavaly mutatta be a Kamaz a Continentet, amely már az új időket képviseli, hiszen hibrid hajtással rendelkezik, így fogyasztása nem haladja meg a 25l/100 km-es értéket. A nyerges olyan korszerű megoldásokat kínál, mint a LED-es fényszórók, valamint a digitális visszapillantó tükör.
Fotó megosztása:
2014-ben mutatták be ezt az off-road terepre tervezett 10x10-es hajtásképletű Kamaz K5340-es teherautót.
2014-ben mutatták be ezt az off-road terepre tervezett 10x10-es hajtásképletű Kamaz K5340-es teherautót.
Fotó megosztása:
2017-ben leplezték le ezt a koncepciójárművet, amelyet a Kamaz és a Remdiesel közösen fejlesztett ki. A K-78501-est, amelyet az orosz hadsereg használ. A rakétaszállító jármű maximális sebessége 45 km/óra.
2017-ben leplezték le ezt a koncepciójárművet, amelyet a Kamaz és a Remdiesel közösen fejlesztett ki. A K-78501-est, amelyet az orosz hadsereg használ. A rakétaszállító jármű maximális sebessége 45 km/óra.
Fotó megosztása:
Egy házilag átalakított „csőrős” imitátor Kamaz, dupla kipufogócsővel, dupla fényszórókkal és átszabott hűtőráccsal.
A 5000. sorozatban elvileg nincs hálófülkés kabinnal szerelt teherautó, de egy leleményes orosz ezt is megcsinálta. Igazi gyöngyszem.
1985-ben kezdett kísérletezni a Kamaz a gázhajtással, amelynek eredményeképpen elkészült ez a Kamaz 5320-as nyerges vontató. A jármű érdekessége, hogy dual fuel, azaz kettős üzemű volt, tehát nemcsak gázolajjal, hanem földgázzal is lehetett vele közlekedni. A gáztartályok akkor még a fülke mögött kaptak helyet. A Kamaz azóta kínál gázüzemű teherautókat.
Duplafülkés Kamaz egyenesen a gyárudvarról. Elöl három, hátul pedig négy ülőhely áll rendelkezésre. A kabin egyterű, nincs elválasztófal, ennek ellenére azonban nem lehet kényelmesen átsétálni a vezetőtérből a hátsó traktusba.
Idén 17. alkalommal szerezte meg a Kamaz Master csapata a Dakar-győzelmet. A csapat a Kamaz-4326-os modelljére épített versenykamionokkal áll rajthoz évről-évre.
Párját ritkítja ez a Kamaz, amely egy luxus lakófelépítménnyel ellátott pélpótkocsit húz. A lakó részben jól felszerelt konyha, nappali, de még szauna is van. A cirkuszi dolgozók imádnák.
2014-ben mutatták be ezt az off-road terepre tervezett 10×10-es hajtásképletű Kamaz K5340-es teherautót.
2017-ben leplezték le ezt a koncepciójárművet, amelyet a Kamaz és a Remdiesel közösen fejlesztett ki. A K-78501-est, amelyet az orosz hadsereg használ. A rakétaszállító jármű maximális sebessége 45 km/óra.
Tavaly mutatta be a Kamaz a Continentet, amely már az új időket képviseli, hiszen hibrid hajtással rendelkezik, így fogyasztása nem haladja meg a 25l/100 km-es értéket. A nyerges olyan korszerű megoldásokat kínál, mint a LED-es fényszórók, valamint a digitális visszapillantó tükör.