Miután a száguldó cirkusz – a már akkor is érvényben lévő ilyen-olyan utazási korlátozásokkal nehezítve – elutazott a Forma-1-es szezonnyitónak szánt Ausztrál Nagydíjra, de a paddockban felbukkant koronavírus-fertőzés miatt végül az utolsó pillanatban lefújták a hétvégét, Bahreint és Vietnámot pedig „elhalasztották”, a csapatoknak szépen haza kell szállítaniuk az összes felszerelést.
A Pirelli 1800 abroncsot vitt Melbourne-be, ezeket egyszerűen bedarálják, ugyanis miután a gumikat egyszer már feltették a felnikre, nem lehet őket leszedni és újra feltenni, pontosabban lehetni lehet, de versenyzésre nem lennének alkalmasak, ugyanis nem garantálható a teljes szerkezeti épségük.
„A gumikat bezúzzuk, hogy kevesebb konténerben is elférjenek, majd az Egyesült Királyságba küldjük őket, ahol egy Didcothoz közeli betonüzemben újrahasznosítják az anyagot. Magas hőfokon elégetjük őket, amivel energiát termelünk, de szennyezést nem. Keressük a gumik újrahasznosításának más módjait, de egyelőre az elemzéseink alapján még nem találtunk jobbat” – magyarázta a Motorsport.comnak a gumigyártó motorsportfőnöke, Mario Isola.
A szakember hozzátette, hogy ez csakis a melbourne-i abroncsokra vonatkozik, mert bár a Bahreinre és Vietnámra szánt gumikat már a helyszínekre szállították, azok kontrollált hőmérsékletű konténerekben sokáig tárolhatók, egyelőre ott is tartják őket arra az esetre, ha sikerülne későbbi rendezési időpontot találni a versenyeknek.
Ami a melbourne-i gumikat illeti, a közösségi médiában többen felvetették, hogy a Pirelliket amolyan fájdalomdíjként szét lehetne osztani, ki lehetne sorsolni a lefújás miatt hoppon maradt nézők között, de cég erre nem reagált.