2004-ben 25 példányt gyártottak a Maserati MC12-ből, aztán a következő évben ráhúztak újabb 25-öt. A Ferrari Enzóval rokonságban álló MC12-est viszont kifejezetten arra tervezték, hogy a FIA GT-ben indulhassanak vele, ezért aztán az utcai példányoknál sokkal lényegesebb az a 12 darab, amit kifejezetten versenyautónak építettek. Ilyen ez a narancssárga is, mely a 8-as számú példány a tucatból.
239 ponttal a konstruktőri bajnokság élén végzett a Maserati az MC12 GT1-eknek köszönhetően, mögötte a Ferrari több mint 100 ponttal marad le. Több mint 1,5 millió dollárt kellett kicsengetnie annak, aki ilyen autóval szeretett volna versenyezni. Bár az MC12-es az Enzo alapjait használja, minden dimenziójában túlnő rajta, a nyúlánk forma miatt pedig kisebb a légellenállása. Kívülről az egyetlen közös alkatrészük a szélvédő.
6 literes, szívó V12-es motorja 755 lóerőt teljesít 8000-es fordulaton. Hozzá hatsebességes, szekvenciális váltó csatlakozik, amit Cambiocorsának hívnak. A Maserati MC12 Corsa csak 1150 kg-ot nyom, ezért aztán nem is csoda, hogy ez a rengeteg lóerő képes 6,4 másodperc alatt 200 km/órás tempóra gyorsítani. A végsebessége 326 km/óra. Korábbi tulajdonosa egy modenai specialistánál kezeltette a motort, így most is tökéletesen versenyre kész. Mindezt valószínűleg hiába, mert azt ilyen autók általában már csak garázsban várják, hogy az idővel egyre értékesebbek legyenek.