2004-ben 25 példányt gyártottak a Maserati MC12-ből, aztán a következő évben ráhúztak újabb 25-öt. A Ferrari Enzóval rokonságban álló MC12-est viszont kifejezetten arra tervezték, hogy a FIA GT-ben indulhassanak vele, ezért aztán az utcai példányoknál sokkal lényegesebb az a 12 darab, amit kifejezetten versenyautónak építettek. Ilyen ez a narancssárga is, mely a 8-as számú példány a tucatból.

Ha kéne egy Maserati versenyautó, ennél jobbat nem találsz 1

239 ponttal a konstruktőri bajnokság élén végzett a Maserati az MC12 GT1-eknek köszönhetően, mögötte a Ferrari több mint 100 ponttal marad le. Több mint 1,5 millió dollárt kellett kicsengetnie annak, aki ilyen autóval szeretett volna versenyezni. Bár az MC12-es az Enzo alapjait használja, minden dimenziójában túlnő rajta, a nyúlánk forma miatt pedig kisebb a légellenállása. Kívülről az egyetlen közös alkatrészük a szélvédő.

Ha kéne egy Maserati versenyautó, ennél jobbat nem találsz 29

6 literes, szívó V12-es motorja 755 lóerőt teljesít 8000-es fordulaton. Hozzá hatsebességes, szekvenciális váltó csatlakozik, amit Cambiocorsának hívnak. A Maserati MC12 Corsa csak 1150 kg-ot nyom, ezért aztán nem is csoda, hogy ez a rengeteg lóerő képes 6,4 másodperc alatt 200 km/órás tempóra gyorsítani. A végsebessége 326 km/óra. Korábbi tulajdonosa egy modenai specialistánál kezeltette a motort, így most is tökéletesen versenyre kész. Mindezt valószínűleg hiába, mert azt ilyen autók általában már csak garázsban várják, hogy az idővel egyre értékesebbek legyenek.

Ha kéne egy Maserati versenyautó, ennél jobbat nem találsz 30