A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a barcelonai téli tesztelés zárónapjának estéjén, mondhatni fű alatt kiadott közleményben jelezte, hogy lezárták a Ferrari 2019-es, szabálytalanak vélt erőforrását illető vizsgálatukat, méghozzá egy titkos, csak a felek által ismert tartalmú megegyezéssel.
A hét nem Ferrari-kötödésű Forma-1-es csapat a Mercedes vezetésével a következő hétre közös nyilatkozattal állt elő, átláthatóságot, a részletek nyilvánosságra hozatalát követelték az FIA-tól, ellenkező esetre jogi lépéseket helyeztek kilátásba.
A felügyelőszervezet erre egy, részben a saját inkompetenciájára rámutató közleménnyel reagált, amelyben tudatták, hogy tényleg gyanús volt a Ferrari-motor, de bizonyítani nem tudták a szabálytalanságot, ezért a hosszúnak és költségesnek ígérkező pereskedés helyett, épp az F1 érdekében a megegyezést választották.
Az FIA válasza természetesen nem volt kielégítő, de múlt péntekre felröppent, hogy az ügy addigi zászlóvivője, a Mercedes kihátrált, miután a német márka és a Ferrari a legfelsőbb szinten egyeztetett.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko mostanra megerősítette a Mercedes „árulását”:
„A Mercedes hirtelen kiugrott” – nyilatkozta a német Auto Motor und Sportnak.
A Red Bullnak ugyanakkor esze ágában sincs hasonló.
„Nagyon rossz szájízt hagy ez az egész ügy” – mondta a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner.
„A mi esetünkben nagyon sok pénzről van szó. 20 millió dolláros különbséget jelent, hogy a konstruktőri bajnokság harmadik vagy második helyén végzünk, és nyilván a csapattagok bónusza is más. Mi ezt nem hagyhatjuk annyiban” – utalt arra, hogy a Ferrari szabálytalansága esetén nem tekinthető legitimnek a 2019-es világbajnokság végeredménye.