1963-tól mindössze 12 példány készült a Jaguar E-Type Lightweightből. Továbbá két karosszéria, tartalék gyanánt. Eredetileg 18 autó gyártását tervezték, ezért a maradék hat darabot 2014-ben kezdte el pótolni a Jaguar Classic részlege. Ezek az autók olyan alvázszámokat kaptak, amelyeket a ’60-as években nem használtak fel. Van viszont egy további csavar az E-Type Lightweight Continuation történetében.
Arra, hogy a leendő vásárlóknak és a sajtónak prezentálhassák az autót, készült plusz egy példány, ez a „Car 0”. Ahogyan azt a nevében is hangsúlyozzák, a E-Type Lightweight Continuation nem egy replika, hanem a folytatása egy be nem fejezett sorozatnak. Ezek az autók már akkor rengeteget értek, amikor még el sem készültek és ennek megfelelően álltak ehhez a Jaguarnál. Első lépésként egy eredeti példányról vettek méretet, 3D szkennerrel mentek át rajta és digitalizáltak minden lehetséges paramétert.
Előkeresték az eredeti terveket és vázlatokat, ami alapján ezek a könnyített E-Type-ok készültek. Hosszas tanulmányozás után az eredeti anyagokkal és a korabeli gyártási folyamatoknak megfelelően kezdték megépíteni az autót az angliai Whitley-ben. Persze kézi összeszereléssel. Az alumíniumból készülő E-Type több mint 370 kg-mal könnyebb a hagyományos változatoknál. Már csak azért is fontos volt a régi eljárások alkalmazása, mert így ezek az autók indulhatnak klasszikus versenygépeknek szervezett futamokon.
1155 kilométer van az S 851001-es alvázszámú, nulladik autóban. 3,8 literes, hathengeres motorján három Weber karburátor van, a teljesítménye 340 lóerő. Hozzá ötsebességes kézi váltó csatlakozik, amit a ZF szállít. ABS? ESP? Ilyenekről még csak nem is hallott! Nagyjából 500 millió forintos összegért kaparinthatták meg az új E-Type-ot az első, jól megválogatott vásárlók. A Car 0 ennél is értékesebb ereklye.