A koronavírus-járvány miatt bevezetett ideiglenes intézkedések ellenére a közösségi közlekedés továbbra is csak érvényes jeggyel és bérlettel vehető igénybe, amit a BKK jegyellenőrei folyamatosan ellenőriznek. Az okostelefonnal rendelkező utasoknak érdemes megfontolniuk a mobiljegy használatát, amely biztonságosabb megoldást jelent a járványidőszak során.
Mobiljegy vásárlásakor az utasnak nem kell találkoznia az értékesítővel, illetve ellenőrzéskor is csökken annak lehetősége, hogy az utas az ellenőrzést végző személlyel érintkezzen. A mobiljegy használatával tehát nem csak az utasok, hanem a jegyellenőrök munkája is biztonságosabbá válik. Utóbbiak érintés nélkül, saját készülékükkel tudják megvizsgálni a felmutatott jegy érvényességét.
Bár egyelőre nem lehet a BKK összes jegytípusát elérni mobiljegy formában, számos népszerű bérlettípus az utasok rendelkezésére áll, amelyekről sok egyéb hasznos információ mellett a bkk.hu/mobiljegy oldalon lehet olvasni.
Alig több mint 9 hónap után a Mobiljegy projekt átlépte a szimbolikusnak számító egymilliárd forintos összforgalmat. Az utasok összesen 200 ezer alkalommal használták jegyvásárlásra a telefonjukat, az eddigi adatokból pedig a legkedveltebb termékek listája is kezd kirajzolódni.
A mobiltelefonon megvásárolt jegy- és bérlettípusok közül toronymagasan a természetes személyek részére váltott havi Budapest-bérlet teljesített a legjobban. Erre eddig több mint 750 millió forintot költöttek a fővárosban közlekedők.
A napijegy típusú termékek közül a 24 órás jegy a legnépszerűbb, amelyből az elmúlt hónapokban közel 25 ezer darab fogyott, több mint 40 millió forint értékben.
Továbbra is jól teljesít a legelsőként bevezetett termék, a repülőtéri vonaljegy, amelyből több mint 52 ezer darabot vásároltak az utasok 47 millió forintért.