A 2020-as Forma-1-es szezon elejét elvitte a koronavírus-járvány: az Ausztrál Nagydíjat az utolsó pillanatban törölték, Bahreint, Vietnámot, Kínát elhalasztották, és bár hivatalos közlés még nincs, nyilvánvalónak tűnik, hogy a májusi fordulók (Hollandi, Spanyolország, Monaco) sem lesznek megtarthatók.

Az F1-nél bíznak benne, hogy valamikor nyáron elindulhat a bajnokság, az idény elején elmaradt versenyek közül pedig minél többet igyekeznek majd beilleszteni a naptárba, egyebek mellett az eredetileg a Magyar és a Belga Nagydíj közötti háromhetes szünetre is.

A RACER értesülése szerint a rugalmasság növelése érdekében a nyári szünetet most, tavasszal töltetnék le a csapatokkal, a március 23-ával kezdődő héttől április végéig minden csapat választása szerinti három egymást követő hétre zárna be.

A hagyományos, kéthetes szünethez képest kiterjesztett időszakra azért van szükség, mert a Melbourne-ből hazatért versenycsapattagok egyelőre karanténjaikat töltik, emellett a hosszabb leállás segít a rezsiköltségek terén is.

A szünet előrehozásához a tízből hét csapatnak kell igennel szavaznia.

Az ötlet logikus, ugyanakkor nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy lássuk, az F1-ben dolgozók jelentős része nem fog tapsolni hozzá, hiszen a járvány miatt gyakorlatilag otthonuk foglyiként töltik majd a „vakációt”, miközben sokan minden bizonnyal valódi nyaralásokat terveztek augusztusra, ráadásul a kötelező szabadságolás azt is jelenti, hogy nyártól – ha tényleg elkezdődik a szezon – elképesztő munkateher szakad a nyakukba, hosszú hetekig nem látják majd a családtagjaikat.