Az amerikai Haas-csapat 2016-ban, teljesen új modellel – a kasztnit külső beszállítótól, a szabályok engedte kereteken belül pedig az erőforrás mellett minden más lehetséges alkatrészt a Ferraritól beszerezve – szállt be a Forma-1-be.

Az amerikai alakulat rögtön relatíve versenyképesnek bizonyult, 2018-ra egészen a konstruktőri bajnokság 5. helyéig kapaszkodtak, ám tavaly zsákutcába jutottak az autó fejlesztésével, csúnyán leszerepeltek.

A csapatfőnök Günther Steiner utalt már arra, hogy az amerikai alapító-tulajdonos, Gene Haas a kiszállás mellett dönthet, és reális lehetőségnek tartja ezt az alakulatnál a kezdetek óta szolgáló Romain Grosjean is.

„Komolyan kell venni ezt a lehetőséget. Az üzenet egyértelmű volt, de nincs is rosszabb annál, mint ha a csapat fennmaradásáról biztosítanak, aztán hirtelen bejelentik a kiszállást” – nyilatkozta a francia Canal+-nek.

„A szerelők meg mindenki azon agyal, mi lesz. Szóval ha Gene úgy dönt, kiszáll, csak azt remélem, hogy lesz valaki, aki átveszi a csapatot, mert jó gárda ez, tudjuk, mit csinálunk, működik a modell” – folytatta.

F1: Tényleg kiszállhat a Haas 1

Ahhoz persze, hogy Haas lássa, van-e még értelme pénzelni a csapatot, látni kellene, hogyan szerepelnek a pályán, de erre jó darabig nem lesz lehetőség, hiszen mára egészen a június eleji Azerbajdzsáni Nagydíjig elhalasztottak minden futamot.

Grosjean így beszélt a 2020-as szezon sorsáról:

„Egyelőre várnunk kell. Látjuk, ahogy sorra halasztják el a fordulókat, el tudom képzelni, hogy végül 18 futamot húzunk le hat hónap alatt. Ez egy kicsit extrém, de egyelőre az a fő, hogy vigyázzunk egymásra, vegyük komolyan a járványt.”