A McLaren tavaly ősszel jelentette be, hogy 2020 végén elbúcsúznak eddigi motorszállítójuktól, a Renault-tól, hogy a nagy szabályváltozások életbe lépésével párhuzamosan, 2021-re újra a Mercedes erőforrásaival versenyezzenek.

A globális koronavírus-járvány és annak (várható) gazdasági hatásai miatt az F1 vezetése, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a csapatok közösen úgy döntöttek, a 2021-es műszaki szabályváltozások bevezetését 2022-re halasztják, ám a McLaren jelezte, ők mindenképp meglépik a motorcserét.

A Forma-1-es erőforrások rögzítési pontjai a szabályok alapján egységesek, de azért így is hozzá kell nyúlni a kasztnihoz, amivel viszont van egy kis bibi: a 2021-es szabályok elhalasztásával együtt a 2020-as kasztnik befagyasztását is elhatározták, jövőre is az idei autókat kell használni.

A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl tisztázta, hogy ők felmentést kaptak:

„A halasztási döntés nem befolyásolja azt, hogy mi 2021-re Mercedes-erőforrásokra állunk át” – szögezte le a RaceFans.netnek. „Engedélyt kaptunk, hogy elvégezzük az autónkon az ehhez szükséges módosításokat.”

Jó kérdés, hogy miért ilyen halaszthatatlan a McLarennek a motorcsere. Egyesek úgy sejtik, azért, mert Wokingban már biztosat tudnak a Renault F1-es jövőjéről, pontosabban annak hiányáról – tavaly óta meglévő spekuláció, hogy a francia gyártó a 2016-ban indított projekt sikertelensége miatt 2020 végén távozik a száguldó cirkuszból. Meglátjuk.