Bár a koronavírus-járvány és annak előre látható közvetlen és tágabb gazdasági hatásai miatt a múlt héten 2022-re halasztották a Forma-1 új műszaki szabályainak életbe lépését, pénzügyi téren már 2021-ben érvényesül a reform, élni fog az évi 175 millió dolláros kiadási plafon.
A német Auto Motor und Sport ugyanakkor arról ír, ennél sokkal-sokkal drasztikusabb kiadáscsökkentés is jöhet, ugyanis a globális krízis okán és azt kihasználva a Forma-1-vezér Chase Carey és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke sokkal szigorúbb korlát bevezetéséről tárgyal.
„Történelmi lehetőség ez. A legjobb az egészben pedig az, hogy a kiadási plafont a régi Mosley-tervhez igazítanák” – mondta az egykori pilóta, F1-es szakkommentátor Christian Danner.
Az FIA korábbi elnöke, Max Mosley bő egy évtizeddel ezelőtt évi 40 millió eurós plafont kívánt bevezetni, ami a mostani 175 millió dolláros keretnek kevesebb mint negyede (40 millió euró kb. 43 millió dollár). Megdöbbentő a különbség, de ahogy Danner is rámutat, valóban történelmi lehetőségről, sőt, talán kötelességről van szó, hiszen a várható recesszió, esetleg válság a nadrágszíjak meghúzását követeli majd mindenkinél, a most elképzelhetetlenül alacsonynak tűnő kiadáskeret pedig a független csapatok megszűnését, az autógyártók kiszállását akadályozhatná meg.