A gyenge januárt nem sokkal erősebb február követte az európai újautó-piacon. 7,0 százalékkal kevesebb autót adtak el az év második hónapjában – dacára a szökőévből adódó extra napnak. A JATO Dynamics elemzője, Felipe Munoz szerint a visszaesés több tényező együttállásának tudható be: sem az új előírások, sem az ezeknek megfelelő autók hiánya nem tett jót, de az általános gazdasági helyzet sem kedvez az autóvásárlásnak. A koronavírus-járvány február 29-én még nem játszott szerepet az eladásokban: erről majd néhány hét múlva, a márciusi forgalom elemzésekor tudunk érdemben nyilatkozni.

Már nem a VW Golf Európa legnépszerűbb autója 1

Mindössze hat piacon nőttek az eladások, ám ezek a legkisebb forgalmú régiókból tevődtek össze, így esély sem volt a hanyatlás megfordítására. Magyarország mínusz 1%-kal a legjobbak között teljesített – sőt, eddigi 2020-as eredményünk mérlege is pozitív, bár éppen csak (+1%).

Jól látható, hogy most azok vesznek autót, akiknek pénzük van, azok pedig jelentős arányban vásárolnak villamosított járművet: tavaly februárhoz képest megduplázódott a részben vagy teljesen elektromos járművek részesedése az eladásokból (nagy nyitóképen).

Már nem a VW Golf Európa legnépszerűbb autója 11

Ami az egyes méretosztályokat és kategóriákat illeti, nem sokat változtak az arányok: 39%-on stagnálva továbbra is a szabadidőjárművek uralják az eladásokat, csak a közép- és felső kategória mutatott minimális növekedést.

A tíz legerősebb márka közül csak kettő (Toyota és BMW) tudta tartani januári lendületét. Folytatja ellenben a zuhanást a Suzuki, a Ford, a Dacia, a Mazda és az Opel. Ami a modellek közötti versenyt illeti, a Renault Clio hajszállal megelőzte a Volkswagen Golfot, a két típus így helyet cserélt a dobogó két felső fokán. Hasít az új Peugeot 208 és testvérmodellje, az Opel Corsa; az ötödik helyre pedig feltornázta magát a modellfrissítésen átesett Fiat Panda.

Már nem a VW Golf Európa legnépszerűbb autója 12