A globális koronavírus-járvány gazdasági hatásait egyelőre nehéz megbecsülni, de a minimum a recesszió, reálisabb forgatókönyv a 2008-2009-es válsághoz hasonló vagy még annál is rosszabb depresszió.

A brit autósport-szövetség, a Motorsport UK főnöke, a 2000-es évek elején Forma-1-es csapatfőnökként is dolgozó David Richards arra figyelmeztet, hogy drasztikus lépések, komoly segítség nélkül több F1-es alakulatot is a csőd fenyegeti majd.

„Nagyon sok múlik majd azon, hogyan viselkedik a Forma-1. Az F1 nem engedheti meg, hogy elveszítse a mezőny hátsó felében lévő csapatokat, mert az katasztrófa lenne a sportág számára” – idézte az Associated Press. „A nehéz időkben Bernie (Ecclestone) mindig vigyázott a kisebb csapatokra, remélem, hogy a Libertynél is látják majd, hogy ez így logikus.”

F1: A kiscsapatok csődjével fenyegetnek 1

David Richards

„Nem az olyan nagy márkákra gondolok, mint a Mercedes vagy a Renault, de ha megnézzük például a Williamst vagy a Racing Pointot, ők nagyon nehéz helyzetben lesznek. Akár a teljes csőd is várhat rájuk. Lesznek motorsportcégek, amelyeknek nem lesz elég erőforrása a következő időszak átvészelésére. Nagy kihívás lesz ez” – magyarázta.

A Forma-1 vezetése és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az elmúlt egy hétben már számos intézkedést tett: a 2021-re tervezett műszaki szabályok bevezetését 2022-re halasztották, befagyasztották az idei autók fejlesztését, majd a 2022-es modellek szélcsatornás fejlesztését is betiltották. Az ugyancsak 2021-re szánt, évi 175 millió dolláros kiadási plafon életbe lépéséhez nem nyúltak, de ha hinni lehet a híreknek, ezen a téren még drasztikusabb lépés is jöhet: német sajtóértesülés szerint a 175 milliósról 44 milliósra szorítanák le a költségplafont.