A globális koronavírus-járvány miatt a 2020-as Forma-1-es idény első nyolc futamából kettőt lefújtak (Ausztrália, Monaco), hatot pedig elhalasztottak (Bahrein, Vietnám, Kína, Hollandia, Spanyolország, Azerbajdzsán).
Bár nem tűnik reálisnak, jelen állás szerint a június közepi Kanadai Nagydíjjal kezdődhet a szezon, a tavasszal elmaradt versenyeket pedig a mostanra előrehozott nyári szünet miatt felszabaduló augusztusban pótolnák, 15-18 futam lehetne.
A Haas dán pilótája, Kevin Magnussen így beszélt a „tömörített” bajnokság lehetőségéről:
„Őrületnek tűnik 18 futamot letudni hat hónap alatt. De ha ez lesz, hát ez lesz, aztán majd karácsonykor újra látjuk a családunkat. Nem tudom, megvalósítható-e egyáltalán, de az biztos, hogy brutálisan hangzik” – mondta a Viasatnak.
Valószínű, hogy a naptár sűrítését kétnaposra rövidített hétvégékkel, sőt, néhány helyszínen dupla futamokkal oldanák meg.
„Érdekes lenne kipróbálni, de a lényeg, hogy minél előbb újra versenyezhessünk” – reagált erre Magnussen.
Az egykori Ferrari-pilóta, F1-es szakkommentátor Mika Salo arra mutatott rá, hogy a Forma-1 kénytelen a lehető legtöbb futamot megtartani, mert a bevételek kiesése a kisebb csapatok létét fenyegeti:
„Azt hiszem, nincs választásuk. A pilóták szerződése versenyzésre szól, a Liberty pedig szabadon, belátása szerint rendezheti a versenynaptárt. 22 futamról egyeztek meg, meg kell próbálniuk ezt tartani. Mindenkinek alkalmazkodnia kell majd. Húzós lesz, de most legalább mindenki hosszú kényszerszabadságon van, rá lehet pihenni” – magyarázta.