A Forma-1 a globális koronavírus-járvány miatt kényszerszüneten van, a gyárak nem működnek, de később, az újraindulást követően sem pörög majd a munka a szélcsatornákban, ugyanis a 2021-re szánt új szabályok 2022-re halasztásával az idei autók kasztniját befagyasztották, a 2022-as modellek aerodinamikai tesztelése pedig csak jövő februártól lesz engedélyezett.

De mi garantálja, hogy tényleg nem lesz szélcsatornás munka?

„A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ellenőrzi a szélcsatornákat, videón, fotókon is. Azaz nem lehet csak úgy beállítani egy autót a szélcsatornába, mert azonnal kiszúrható a változás. A tetejébe az FIA lehívhatja a szélcsatornában készült képeket és a legutóbb tesztelt modell adatait is” – magyarázta az Alpha Tauri csapatfőnöke, Franz Tost, hozzátéve, hogy nagyon nehéz lenne kijátszani a rendszert.

„Látják az adatokat, szóval mindent úgy kéne csinálni, hogy passzoljanak. Emellett amúgy is túl nagy a lebukás esélye, hiszen nagyon sokan dolgoznak a szélcsatornában.”

Egy csapatnál zúghat majd a szélcsatorna: a Renault-ról a Mercedes motorjaira váltó McLarennél.

„Ez az FIA-ra és a McLarenre tartozik. Nekik természetesen engedélyeztük a kasztni egy részének módosítását, hiszen a Renault-motor dizájnja nyilván más, mint a Mercedesé. De ezt majd ellenőrzi az FIA” – mondta erről Tost.