Az önvezető teherautók vezérlő rendszereit fejlesztő TuSimple, valamint a hajtáslánc komponenseket gyártó ZF bejelentette, hogy ezentúl összehangolják erőforrásaikat az autonóm járművek működtetéséhez szükséges, sorozatgyártásra alkalmas technológia kifejlesztése érdekében.

A megállapodás kiterjed az érzékelőkre és lézerradarokra (LiDAR), a külső kamerarendszerekre, valamint a kormányzásra. Ezek ugyanis kulcsfontosságú elemeknek számítanak az önvezető kamionok biztonságos közlekedése érdekében. Az együttműködés részeként a ZF szakmai támogatást nyújt a TuSimple-nek az önvezető rendszer minél optimálisabb integrálására. A két cég együttműködésének gyümölcse egy olyan autonóm platform lehet, amelyet bármilyen sorozatgyártású teherautóba be lehet majd szerelni.

A 2015-ben alapított TuSimple a távolsági áruszállításban használt teherautókhoz fejleszt teljesen autonóm önvezető rendszereket. A cég jelenlegi tesztflottája 40 csőrös nyerges vontatóból áll és jelen pillanatban 18 fuvarozási és logisztikai céggel van szerződésük. Autonóm módon közlekedő távolsági teherautói legalább 20 fuvart teljesítenek hetente olyan vállalatoknál, mint a UPS. A TuSimple ugyanakkor Kínában is megkezdte volna a technológia tesztelését, azonban a koronavírus miatt elhalasztották a közúti teszteket.

A startup kutatásai szerint az önvezető, távolsági áruszállításban dolgozó Peterbilt 579-esekkel jóval gazdaságosabban üzemeltethetők, ugyanis átlagosan 10 százalékkal fogyasztottak kevesebbet az Új-mexikói és texasi fuvarok teljesítése során. A TuSimple 800 millió dollárnak megfelelő összeget tervez invesztálni a technológia továbbfejlesztésébe.