A Forma-1-et keretbe foglaló a csapatok részvételét és annak feltételeit garantáló szerződések (az ún. Concorde-szerződés) idén lejárnak.
Eddig még senki nem kötelezte el magát a következő öt évre, és miután a globális koronavírus-járvány miatt minden bizonytalanná vált, a 2021-re tervezett műszaki szabályváltozások bevezetését pedig 2022-re halasztották, valószínűleg senki nem is szeretné ezt megtenni most.
„Mielőtt bármelyik csapat aláírna öt évre, látnunk kell, hogy túléljük-e ezt a krízist. Pillanatnyilag nem is téma a szerződés, vannak ennél fontosabb dolgok is” – idézett a német Auto Motor und Sport egy nem nevesített csapatfőnököt.
A lap értesülése szerint az F1 áthidaló megoldásként mindössze egy évre, 2021-re szóló szerződésekkel szeretné bebiztosítani a sportág működését.
Valamit alá kell írni, különben jövőre nem lesz Forma-1
Az átmeneti szerződésekről minden bizonnyal szó esik majd a csapatok, az F1 és az FIA következő, április közepére tervezett újabb telekonferenciáján, ahogy téma lehet majd a jövő évtől tervezett, évi 175 millió dolláros kiadási plafon további csökkentése is.
Nemrég felröppent már, hogy az F1 vezérigazgatója, Chase Carey és az FIA-elnök drasztikusan csökkentené az összeget – kevesebb mint negyedére, 40 millió euróra –, az AMuS most jóval reálisabban hangzó 100 millió dollárról ír.
A kiadások csökkentésére, a spórolásra mindenképp szükség van a csapatok túléléséhez, ám nem teljes az egyetértés abban, hogy az idei autók befagyasztásában meddig menjenek, a német lap úgy tudja, hogy a Ferrari és a Red Bull például szeretné, ha a jövő évre hozzányúlhatnának a sebességváltóhoz, ugyanis tudni vélik, hogy a Mercedes milyen megoldással dolgozik, amit szeretnének is lemásolni.