A globális koronavírus-járvány miatt igen nehéz időszak vár a Forma-1-be, az elmaradó versenyek miatt kieső bevételek komoly spórolást kényszerítenek ki.
A 2009-es világbajnokot, Jenson Buttont megkérdezték, vajon várható-e, hogy egyes élvonalbeli focisták, teljes csapatok példájára a pilóták a fizetésük egy részét is feláldozzák munkaadóik helyzetének javítására.
„Nehéz kérdés ez” – mondta a brit Sky Sportsnak a 2000 és 2016 között a Benettonnál, a Williamsnél, a BAR/Honda/Brawn GP-nél és a McLarennél vezető angol.
„Van hat-hét pilóta, akik nagy-nagy pénzt szakítanak, de a mezőny többi tagja nem igazán, és persze vannak olyanok is, akik szponzort hoznak és azon keresztül kapnak fizetést. De vannak néhányan, akik borzasztó sokat keresnek. Azóta is nőttek a fizetések, mióta én kiszálltam, azaz az elmúlt négy-öt évben. Nagy pénzekről van szó.”
„De nehéz ez, mert amikor szerződést ajánlanak ennyi és ennyi pénzzel, akkor ki mondja azt, hogy a csapat érdekében kevesebbet kérek? Így lenne helyes, de ez nagyon messze áll a versenyzők gondolkodásától.”
„Lehet, hogy a fizetéseket is be kéne vonni a kiadási plafon alá. A csapatok eldönthetik, hogy ennyit vagy annyit költenek a versenyzőre, cserébe viszont kevesebb jut a fejlesztésre. Érdekes téma ez” – mondta Button.
A Racefans.net a napokban tette közé a maga több, egymástól független forrásból gyűjtött adatok alapján összeállított becslését a 2020-as Forma-1-es versenyzői alapfizetésekről, alább a lista:
Versenyző (csapat)
|
Fizetés millió dollárban
|
Lewis Hamilton (Mercedes) | 40 |
Sebastian Vettel (Ferrari) | 30 |
Max Verstappen (Red Bull) | 25 |
Daniel Ricciardo (Renault) | 20 |
Charles Leclerc (Ferrari) | 10 |
Valtteri Bottas (Mercedes) | 8 |
Sergio Perez (Racing Point) | 8 |
Carlos Sainz (McLaren) | 8 |
Romain Grosjean (Haas) | 7 |
Kevin Magnussen (Haas) | 5 |
Esteban Ocon (Renault) | 5 |
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) | 5 |
Lance Stroll (Racing Point) | 3 |
Alexander Albon (Red Bull) | 2,5 |
Pierre Gasly (Alpha Tauri) | 2 |
Danyiil Kvjat (Alpha Tauri) | 2 |
Lando Norris (McLaren) | 2 |
Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) | 1 |
Nicholas Latifi (Williams) | 1 |
George Russell (Williams) | 1 |