Április 1-jén reggeltől egy szombati menetrenden alapuló, de frekventált vonalakon annál sűrűbb járatindulást biztosító közösségi közlekedési rend lépett életbe a fővárosban. A Budapesti Közlekedési Központ számos dolgozója figyelte a fővárosi közösségi közlekedés kihasználtságát a ma hajnali, reggeli órákban és a közösségi médiában is sok visszajelzés érkezett a járatok utasszámát illetően.

A tapasztalatok alapján már április 2-án, csütörtökön reggeltől sűrítik a járatindulást számos vonalon, kiemelten a hajnali, reggeli órákban a dél-pesti térségben.

Az április 1-jén, szerdán reggel tapasztaltak alapján 16 fővárosi vonalon biztosítanak további járatsűrítést április 2-től. A jelenleg érvényes, szombati menetrenden alapuló, ám frekventált vonalakon annál gyakoribb járatindulást biztosító, korábban bemutatott menetrendet az alábbiak szerint sűrítik:

– Az M3-as metrópótló buszon hajnali 5 óra után gyakrabban indulnak a buszok.
– A 2-es villamos vonalán a H6-os HÉV minden beérkező szerelvényéhez egy többlet villamosindulást biztosítanak.
– A 74-es trolibusz vonalán hajnali 5 óra után 10 percenként indulnak a járművek.
– A 8E járat vonalán reggel 6 órától 10 percenként indulnak a buszok.
– A 20E és a 30-as járat vonalán hajnali 5 órától már sűrűbben, 10 percenként indulnak a buszok.
– A 32-es busz már hajnali 5 órától 10 percenként indul.
– A 44-es buszjárat reggel 6 órától 15 percenként közlekedik.
– Az 54-es és a 68-as vonalon a rövidebb járművek helyett csuklós buszok közlekednek.
– A 97E vonalon már hajnali 5 órától 10 percenként indulnak a járatok.
– A 99-es busz már hajnali 5 órától 10 percenként jár.
– A 151-es busz az iskolaszüneti menetrend szerint jár.
– A metrópótlást segítő 194M vonalon iskolaszüneti menetrend szerint indulnak a buszok.
– A 220-as busz reggel 6 órától 10 percenként közlekedik.
– A 276E vonalán már hajnali 5 órától 10 percenként indulnak a buszok.

A BKK munkatársai április 2-án, csütörtökön reggel – és természetesen az azt követő napokon – továbbra is kiemelt figyelemmel követik a járatok kihasználtságát, és amelyik vonalon szükséges, további sűrítéseket vezethetnek be.