Tanulságos videót töltött fel Youtube csatornájára Pető Attila közlekedési szakértő. Az M0-s egyik felüljáróra szerelt kamerák nem tettek mást, mint 40 percen keresztül figyelték a forgalmat, a KRESZ-professzor pedig kielemezte a képsorokat.
Az eredmény érdekes képet ad a hazai közlekedésről, a leggyakrabban elkövetett szabálytalanságokról és hibákról. A legtöbb hiba talán egyszerű feledékenységből és a koros autóállomány műszaki színvonalából fakad, mivel 28 autósnál nem volt felkapcsolva a lámpa.
Egy fiatalabb autóállománynál ez nem lenne gond, mivel 2011 óta kötelező EU-s előírás a nappali menetfény, ami automatikusan működik, ha a motor jár.
Sokkal súlyosabb jelenség a követési távolság hiánya, ami közvetlenül okoz balesetveszélyt. Erre nálunk is van figyelmeztetés, de a komolyabb szankciók eddig elmaradtak.
Pedig „nyugati szomszédunknál, Ausztriában az a szabály, hogy a követési távolság nem lehet kisebb 0,4 másodpercnél (korábban 0,8 volt). Ez egységesen vonatkozik személyautókra és teherautókra egyaránt, de utóbbiaknak az autópályákon kívül legalább 50 méteres távolságot kell hagyniuk az előttük haladó járműtől.
Ha valaki ezt megszegi, akkor bírság jár érte. Ráadásul mindez automatikusan történik, mert az osztrák autópályákon távolságmérő készülékeket használnak, ezért csak akkor értesül róla az autós, amikor megkapja csekket” – írta Aranyi Péter korábbi cikkében.