Az Aiways leendő ügyfelei április végétől adhatnak le előrendelést a tisztán elektromos U5 szabadidőjárműre. A sanghaji központtal működő autógyártó egyelőre sem az előleg összegét nem közölte, sem azt, hogy mely piacokon indul a modell forgalmazása. Korábban Dániát, Franciaországot, Németországot, Hollandiát, Norvégiát és Svájcot nevezték meg, mint bevezető piacokat.

 

 

Azt viszont elárulták, hogy közvetlenül az ügyfeleknek értékesítik majd az autókat, nem építenek tehát ki kereskedői hálózatot, csupán bemutatótermeket, amelyek viszont nem autóipari partnerekkel közösen fognak üzemeltetni – Németországban például az Euronics a márka első partnere. Mivel az U5 szervizintervallumát 100 000 kilométerben határozták meg, márkaszervizek sem lesznek: helyette meglévő szervizhálózatokkal kötnek szerződést.

Áprilistól Európában is kapható a kínai villanyterepjáró 1

Az Európának szánt modelleket júliustól gyártják az Aiways kínai üzemében; az első autók várhatóan augusztusban érkeznek meg az Óvilágba.

Hosszúság (mm) 4680
Szélesség (mm) 1865
Magasság (mm) 1700
Tengelytáv (mm) 2800
Csomagtartó 432 / 1555
Villanymotor 1 db
Teljesítmény (kW / LE) 140 / 188
Forgatónyomaték (Nm) 315
Akkumulátor kapacitás (kWh) 63
Hatótávolság (km) > 400

Az autó egyébként Guinness világrekorderként debütál: két példánya lábon utazott Kínából Németországba, 15 022 kilométeres útja a leghosszabb volt, amelyet elektromos prototípussal valaha megtettek.

Áprilistól Európában is kapható a kínai villanyterepjáró 15