A Renault Trucks-nál történelmi pillanat volt, amikor március 10-én elindulhatott saját fejlesztésű elektromos teherautóinak sorozatgyártása, hiszen ezzel a lépéssel a vállalat számos versenytársát megelőzte. Az élet azonban közbeszólt és hat nappal később a Renault Trucks minden franciaországi gyárában le kellett állítani a gyártást a koronavírus járvány miatt.
A Renault Trucks 3,1 és 26 tonna között kínál akkumulátor-technológiás teherautókat, amelyeket elsősorban városi alkalmazásokra fejlesztettek ki. A francia gyártó elektromos modelljeinek gyártására a Blainville-sur-Orne-i üzem van kijelölve. A Master, a D, valamint a D Wide elektromos változatai ráadásul ugyanazokon a gyártósorokon készülnének, ahol dízeles variánsaik. Egy elektromos teherautó összeszerelése nem is tart sokáig, mindössze 50 munkaórát igényel.
A sors fintora, hogy nem sokkal a gyártás beindítása előtt a Renault Trucks-hoz egy nagyobb, szintén történelmi jelentőségű megrendelés is befutott Svájcból. A Carlsberg-csoporthoz tartozó Feldschlösschen sörgyártó 20 darab D Wide Z.E típusú elektromos teherautót vásárolt a Renault Truckstól. A megrendelés elsősorban a relatíve magas darabszám miatt tekinthető kiemelkedőnek.
A 26 tonna össztömegű áruszállítók a Feldschlösschen sörfőzdéjéből 15 különböző logisztikai központba fogják szállítani a sört. Napi futásteljesítményük 100-200 kilométer között lesz, így lényegében egy feltöltéssel teljesítik a napi fuvarfeladatokat, mivel a Renault Trucks ezen modelljei 200 kilométeres hatótávval rendelkeznek.Várhatóan a teljesítménnyel sem lesz probléma, ugyanis a D Wide Z.E hajtásáról két elektromotor gondoskodik, amelyek menet közben együttesen maximum 505 lóerőt ( 370 kW ), illetve 850 newtonméteres nyomatékot adnak le.
Ha a koronavírus járvány után újra elindulhat a Renault Trucks teherautók gyártása, akkor a cég biztosan teljesíteni a tudja az eddig befutott rendeléseket, köztük a svájci sörszállítókét. Az idei teherautó piacot azonban még senki sem tudja megjósolni. A Renault Trucks előrejelzése szerint ugyanakkor 5 éven belül az értékesítés 10 százalékát tehetik ki az elektromos teherautók.