Úgy tűnik, amíg nem figyeltünk, a kocka-Lada is értékes veteránná érett, legalábbis páran már ilyen státuszba emelték az árazást illetően. Ezt a fehér kombit például igen kitűnő állapotban, 19 ezer megtett kilométerrel 2,1 millió forintért árulják.

VAZ 2104/05/07

Bár az első darabok 1980-ban készültek el, a „kocka-Lada” gyökerei jóval régebbre nyúlnak vissza, hiszen az 1970-ben bemutatott VAZ–2101 (Lada 1200, Zsiguli) felújított változataként jelent meg. A három variáns közül a VAZ–2105 volt az alap szedán, a VAZ–2104 annak a kombi változata, míg a VAZ–2107 a csúcskategóriás szedán. A 2105-ös magyarországi importja 1982-ben kezdődött, 1986-ig a kerek lámpás ezerkettessel együtt szerepelt az autók elosztását végző Merkur kínálatában.

A típus az egyik leghosszabb gyártási periódust megélt darab az autózás történelmében, A VAZ-2104-et és a VAZ-2107-et Oroszországban egészen 2012-ig gyártották, sőt, az utóbbi típus Egyiptomban ezt követően is gyártásban maradt.

Tehát rengeteg fut még belőle a világ útjain, az idősebb, kitűnő állapotú darabokért mégis komoly árat kérnek az eladók. Ez a fehér kombi is azért érdekes, mert a hirdetés szövege szerint gyári a karosszériája, télen nem használták, így nincs tákolt lakatolás, rohadás, a leendő tulajdonosnak csak a konzerválásra kell majd koncentrálni. 

A 65 lóerős teljesítményű, négyfokozatú kézi váltós, hátsókerék-hajtású gép tehát gyűjtői darab, és ennyire kevés kilométerrel inkább befektetésnek, kiállítási tárgyként lehet érdemes megvenni, mivel hasonlóan költségmentes hobbi-Ladát azért találunk jóval olcsóbban is.

Szinte újautó-árban adják ezt az öreg kocka-Ladát 1 Szinte újautó-árban adják ezt az öreg kocka-Ladát 2 Szinte újautó-árban adják ezt az öreg kocka-Ladát 3 Szinte újautó-árban adják ezt az öreg kocka-Ladát 4 Szinte újautó-árban adják ezt az öreg kocka-Ladát 5