A Forma-1 vezetése, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a csapatok képviselői hétfőn újabb telekonferenciát tartottak, hogy egyeztessenek a globális koronavírus-járvány hatásaira adandó válaszokról.

Az ötórás megbeszélésen nem sok konkrét eredmény született. A fő téma a 2021-ben érkező, évi 175 millió dolláros kiadási plafon csökkentése volt – a korlát alacsonyabbra helyezésében egyetértettek a résztvevők, de a mértékben már vita alakult ki, tudósít a BBC.

Míg a kisebb alakulatok egészen 125 millióra szeretnék levinni a plafont, a három nagycsapat csak 150 millióig hajlandó lemenni, ugyanis úgy vélik, hogy nem fair ugyanazt a korlátot szabni, hiszen míg egy Ferrari és egy Mercedes tényleg teljes értékű konstruktőr, a motortól a kasztniig és egyéb elemig mindent maga fejleszt és gyárt, más alakulatok egymástól is eltérő arányban külső partnertől szerzik be az alkatrészeket – a Williams csak az erőforrást vásárolja a Mercedestől, a Racing Point már a teljes hajtásláncot és vele a hátsó felfüggesztést is, míg a Haas gyakorlatilag mindent a Ferraritól és a kasztnigyártó Dallarától szerez be.

Az értekezlet végén abban maradtak, hogy tovább vizsgálják a kiadási plafon kérdését.

F1: A nagyok blokkolják a további költségcsökkentést 1

A Motorsport.com annyival egészítette ki a BBC információit, hogy felmerült, hogy a 2020-as kasztnik már korábban eldöntött befagyasztása mellett az egyéb elemek fejlesztéseit az erőforrásoknál korábban látott zsetonrendszerhez hasonló szisztémában szabályozhatnák 2021-ben. A csapatok alapvetően nem utasították el az FIA-tól származó ötletet, de a részletekről nem esett szó, a témára később térnek vissza.

Bár a két héttel ezelőtti tanácskozáson eldőlt, hogy a 2021-re tervezett új műszaki szabályok bevezetését 2022-re halasztják, a Red Bull-főnök Christian Horner azt nyilatkozta, hogy a további, 2023-ra való elnapolásról is megvan az egyetértés – ennek ellenére tegnap erről sem született döntés, később újra tárgyalnak majd a kérdésről.

A 2020-as világbajnokság elindulását illetően egyelőre teljes a bizonytalanság, de a hétfői telekonferencián az F1-vezér Chase Carey arról beszélt, hogy reményei szerint talán július-augusztusban megkezdődhet a versenyzés az európai helyszíneken, a könnyebbség kedvéért akár zárt kapuk, helyszíni nézők nélkül.