Megtörtént, amire számítani lehetett: a szervezők úgy döntöttek, a június 12-14-i hétvégére tervezett Forma-1-es Kanadai Nagydíjat is elhalasztják.

A montreali futam elnapolásával immár az első kilenc futam dőlt ki az eredetileg rekordhosszú, 22 fordulósra tervezett 2020-as Forma-1-es idényből.

Az eredeti szezonnyitót, az Ausztrál Nagydíjat a helyszínen, Melbourne-ben törölték alig pár órával az első szabadedzés kezdete előtt, miután a McLaren egyik – azóta tünetmentes, már otthon lévő – csapattagjánál koronavírus-fertőzést diagnosztizáltak. A Kínai Nagydíjat még februárban, a járvány ottani felpörgésekor elhalasztották, majd a melbourne-i fiaskót követően sorban Bahreint, az új belépő Vietnámot, a három és fél évtized után visszatérő Hollandiát és a Spanyol Nagydíjat is elhalasztották, Monacóból pedig jelezték, hogy törlik az idei versenyt. Pár héttel ezelőtt aztán az Azerbajdzsáni Nagydíj halasztását is bejelentették, ezt követte a mai, montreali döntés.

A 2020-as F1-es idény a jelenlegi állás szerint a június utolsó hétvégéjére ütemezett Francia Nagydíjjal kezdődne, de pillanatnyilag nehezen elképzelhető, hogy az megvalósul.

A Forma-1 vezetésének legutóbbi ismert álláspontja az, hogy 15-18 futamot szeretnének megtartani a szezonból, sűrített ütemben, itt-ott, vagy akár mindenütt rövidített, kétnapos hétvégékkel, az idény végét esetleg 2021 januárjára kitolva.

A Kanadai Nagydíjat illető bejelentés mellett az F1 vezetése, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a csapatok tegnapi telekonferenciáját követően ma estére azt is hivatalossá tették, hogy a március-áprilisra előrehozott, háromhetesre bővített kötelező gyárleállást kiterjesztették, a költségcsökkentés érdekében immár öt teljes hétig nem dolgozhatnak a csapatok.