A Hindustan Motors 1958 és 2014 között minimális módosításokkal gyártotta a Hindustan Ambassadort (azaz a Morris Oxford gyarmatosított változatát.) A márkanevet azóta eladták a PSA-csoportnak, de mivel a DC2 névre hallgató helyi autógyártó amúgy sem lett volna jogosult a név használatára, ez tulajdonképpen lényegtelen.
Első autójuk, a hamarosan piacra lépő e Amby szedán (amelynek azért a forgalmazás kezdetéig várhatóan normálisabb nevet adnak) ettől függetlenül erősen emlékeztet az egykori Ambassadorra. A motorházfedélen végigfutó krómcsík határozottan múltidéző stíluselem, ahogy a küllős kerekek is. Oldalajtóból csak egy van, viszont a jelek szerint külön-külön lehet lehúzni az első és hátsó oldalablakokat – meglehetősen bizarr elképzelés, ahogy a fényszóró sem szokványos.
Mivel a hiperolcsó Tata Nano kudarca bebizonyította, hogy Indiában nincs értelme a szegényebb tömegeknek autót gyártani, az újdonsággal kifejezetten a tehetős vásárlókat célozzák meg, méghozzá károsanyag-kibocsátástól mentes, akkumulátoros elektromos hajtással – derül ki az ElectricVehicleWeb interjújából.
Az új indiai villanyautó fejlesztését egy svájci beszállító végzi, és bár pontos teljesítményadatok nem állnak rendelkezésre, annyit elárultak, hogy a szedán 4 másodperc körül gyorsul 60 km/órára. A karosszéria alumíniumból és karbon kompozitokból épül fel, a prototípus kerekenként egy-egy villanymotort alkalmaz, a szériamodell alighanem beéri majd feleennyivel.
A gyártás már 2021 végén beindulhat. A fejlesztők egyelőre évente mindössze ötezer autóban gondolkodnak, ugyanakkor abban is bíznak, hogy az e Ambyval megszólíthatják a világ tehetősebb országaiban élő, népes indiai közösségek tagjait. Ugyanakkor nagyon nem áll össze a kép: az egzotikus alapanyagok és a kisszériás gyártás nagyon drágává teszik az autót, ami ugyanakkor nem hangzik nagyon erősnek, 4,65 méteresre becsült hosszával pedig sem kényelme, sem presztízse nem lesz prémium szintű.