A globális koronavírus-járvány és annak a Forma-1-re gyakorolt hatása miatt a csapatok nem dolgoznak, a futamok hiánya miatt bevételektől esnek el, ezért más cégekhez hasonlóan kénytelenek minden lehetséges módon csökkenteni a kiadásaikat, beleértve a munkahelymegőrző állami programok kihasználását is.
A McLaren, a Williams, a Racing Point és a Haas után, a gyári alakulatok közül elsőként a Renault is így tett, a francia márka a viry-chatilloni motorgyárban csökkentett munkarendet hirdetett az április 6-tól számított 12 hétre, míg az angliai, enstone-i bázison az állami támogatású kényszerszabadságoláshoz nyúltak, május 31-éig szinte mindenki otthon lesz, a munkában maradó kevesek – beleértve a csapatvezetőket is – 20%-kal csökkentett fizetésért dolgoznak tovább.
„A Franciaországban, Angliában és a versenyrendező országok többségében fennálló nehéz emberi és egészségügyi körülmények, karanténok sportágunkra gyakorolt hatása egyelőre felmérhetetlen, ezért minden lehetséges eszközt fel kell használnunk, hogy túljussunk a hosszú inaktív és bizonytalan időszakon, és megvédjük az elmúlt négy évben felépített csapatot” – mondta a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul.