A Suzuki nemzetközi tevékenységeit tekintve Magyarország nagy jelentőséggel bír, de valójában meg sem közelíti a márka indiai aktivitását: a Maruti Suzuki évente durván tízszer annyi autót gyárt, mint Esztergom – persze a piac is sokkal nagyobb. Mindegy is, a lényeg, hogy Indiában született meg minden idők legdögösebb Suzukija, egy zombi-apokalipszisre méretezett terepfurgon.

Suzuki nem nézett még ki ilyen férfiasan 1

Az alapokat a Suzuki Omni adta: egy parányi furgon, amelynek 3,37 méter hosszú, 1,41 méter széles karosszériájában négy személy és némi csomag fér el. Mivel a menetkész tömeg mindössze 785 kiló, a 800 köbcentis (0,8 literes), soros háromhengeres motor 38 lóereje és 62 Nm nyomatéka is képes megmoccantani az 1,84 méteres tengelytávon nyugvó járművet, bár a 100 km/óra végsebesség igazán nem nevezhető jelentősnek.

Suzuki nem nézett még ki ilyen férfiasan 2

Egy indiai autós műsor, a Holy Shift szerkesztői a bontóból menekítettek ki egy ilyen Omnit, hogy teljesen átalakítsák. A döglött erőforrás helyére beépítették a második generációs Suzuki Jimny (SJ40, 1981-2005) egyliteres motorját. Masszív hidakat, emelt futóművet és óriási kerekeket kapott a jármű, majd jöhettek a karosszéria módosításai.

suzuki-gimny

Befalazták a hátsó oldalablakokat, külső bukókeretet építettek az autóra. Erre hátul egy (könnyű) motorkerékpár szállítására alkalmas, lenyitható tálcát, oldalt marmonkanna-tartókat, fölül tetőcsomagtartót, elöl pedig kiegészítő lámpákat rögzítettek. A képet robusztus első haspáncél és egyedi lökhárító teszi teljessé.

Az autó alkotói nem sokat vacakoltak a névadással: összemosták a donorok típusnevét. A Gypsy (így hívják Indiában a Jimny-t) és az Omni így adta ki a Gimny-t, ami teljesen vállalható, ahogy maga az autó is.

a videó a hirdetés után indul