1976 júliusában kezdődött a 3-as BMW második generációjának fejlesztése (E30), amiből a megszokott kétajtós kupé mellett már négyajtós, kabrió és jóval később kombit is kínáltak. A tervezés során már használtak számítógépes CAD programokat, szélcsatornás és törésteszteket is végeztek. 1985-ben a Frankfurti Autószalonon mutatták be a 325i Allrad modellt, a BMW első összkerékhajtású szériaautóját.

35 évesen is friss ez az összkerekes BMW E30 1

„A vadonatúj BMW a járműkezelhetőség új bajnoka” – nyilatkoztak az Auto Zeitung magazin újságírói, akik dicsérték a kedvezőtlen körülmények között is megfelelő tapadást és kanyarstabilitást. Később 325iX-re keresztelték át, alatta egy viszkokuplungos állandó összkerékhajtási rendszer dolgozott, ami 37:63 arányban osztotta meg a nyomatékot az első és hátsó tengely között. USA és Kanada hidegebb régióiban értékesítették a legtöbb ilyen 325iX-et, ahol az időnként felbukkanó nehéz időjárási körülmények indokolttá tették a négy hajtott kereket.

35 évesen is friss ez az összkerekes BMW E30 27

2,5 literes, sorhatos az M20B25 kódú motor, ami a 325iX-be került. 5800-as fordulaton ad le 171 lóerőt és 226 Nm nyomatékot 4000-es fordulatnál. A hátsókerekes modellnél bő 100 kg-mal nehezebb E30-as nagyjából 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 212 km/óra. Az iX-et egyébként a kicsit bőségesebb hasmagasságáról és a szélesebb kerékjárati íveiről könnyen fel lehet ismerni. Már ha találkozunk eggyel, mert egyre kevesebb van belőle, pláne jó állapotú.

35 évesen is friss ez az összkerekes BMW E30 28

20 millió forintért árulják ezt az ezüst négyajtóst, a zseniális kék beltérrel, ami nem véletlenül néz ki úgy, mintha új volna. 1986 márciusának végén gördült le a szalagról és mostanra csak 510 km van benne. Gyűjtői darab, ez nem is kérdés.