Röviden – Opel Corsa 2019
Mi ez? Az Opel kisautójának hatodik generációja, PSA alapokon
Mit tud? Könnyen vezethető, dinamikusabb formájú autó háromhengeres motorral, autópályára is elegendő teljesítménnyel
Mibe kerül? A Corsa alapára 4 330 000 forint, a legerősebb, 130 lóerős kivitel széria automata váltóval 6 810 000 forintba kerül
Kinek jó? Azoknak, akik egy fürge és jól vezethető kisautóra vágynak, és hosszabb távokra is merészkednek vele.  

2019 év végén mutatkozott be a vadonatúj Opel Corsa, a márka népszerű kisautójának hatodik generációja. Az új tulajdonos miatt a még GM színekben elkészült eredeti utód nem jelenhetett meg, ez a modell annak a rekordsebességgel, két év alatt újratervezett változata. A francia alkatrészekből szerelt német kisautó megőrizte egyéniségét, de a korábbinál jóval több kényelmi és biztonsági extrát tartalmaz.

Dodzsem három hengerrel 1

Külső

Hű, mekkora! Többször is hasonló reakciót váltott ki az új, hatodik generációs Opel Corsa azokból, akik először látták az autót. Tényleg nem kicsi, de ez optikai csalódás is részben. A 406 centiméteres hossz 3,9 cm növekedést jelent elődjéhez képest, ami a közel 5 centivel csökkentett magassággal együtt nyúlánkabbnak láttatja a karosszériát. A tengelytáv 2,8 centiméterrel 253,8 centire nőtt, az első túlnyúlás pedig alaposan lecsökkent – ezek együtt egy eltérő arányokkal rendelkező autót írnak le.  

A kéttónusú fényezés még laposabbá teszi az összhatást, de a sportosságot az autó 0,29-es alaktényezője is mutatja, ami a forma mellett a zárható és nyitható hűtőlamellák eredménye is. A GS Line felszereltség elemei szintén a dinamikus összhatást erősítik, a dupla kipufogóvégződés, a sportosabb első lökhárító, a LED főfényszóró és ködlámpa tartozik a csomaghoz a 16 colos könnyűfém kerekek mellett.

Belső

A GS Line szint az utasteret legalább ennyire feldobja az alapmodellhez képest. Innentől kezdve jár a 7 colos középső érintőkijelző és a bőrkormány, a fémpedált pedig csak itt kapjuk meg, akárcsak a piros csíkos, kényelmes, de jól tartó üléseket.

Dodzsem három hengerrel 43

A kormány könnyen forog, de egész jó visszajelzést nyújt

Dodzsem három hengerrel 44

A lábtérnél csak a fejtér szűkösebb

A csökkentett magasság, sajnos érződik a hátsó sorban, ahol szokatlanul szűkös a fejtér. A megnövelt tengelytáv pozitív hatása ellenben nem érzéklehető, a magasabb felnőttek felejtsék el a hátsó sorban való kényelmes utazást.

Más a helyzet elöl, ahol jobban elférni a korábbinál. Alacsonyabbra kerültek az ülések, így 3 mm-t gyarapodott a fejtér, széles tartományban állítható a kormány, és már találunk középső könyöktámaszt is. A műszerfal könnyen leolvasható és kezelhető, bár a sok színes és fényes betét a minőségérzetet nem erősíti igazán – ettől függetlenül kellemes az összhatás.

Az érintőképernyő olyan, mint egy ujjlenyomat-adatbázis, de kezelése egyszerű, és külön öröm, hogy van fizikai hangerőszabályzó, valamint az, hogy kicsit lejjebb a fizikai klímapanel is megmaradt. A csomagtér mérete és használhatósága rendben van, szélesebb a korábbinál, sőt 24 literrel nőtt is annak térfogata: most 309 literes.

Technika

Az Opel Corsa ügyesen megőrizte egyediségét, annak ellenére, hogy közeli rokonságot mutat a Peugeot 208 modellel. Ugyanazon CMP rövidítéssel jelzett padlólemezre épül a két autó, amit a PSA konszern nem csak kisautóihoz, de kompakt modellekhez is felhasznál (a változtatható tengely- és nyomtáv segítségével).

A padlólemez az egyik oka, hogy a Corsa jelentős tömegtől szabadulhatott meg, modelltől függően akár 108 kg is lehet a megtakarítás. Az elődjénél merevebb karosszérián 40 kilogramm a nyereség, de az ülések is könnyebbek, mint eddig. A Peugeot-eredetű, alumínium blokkal és hengerfejjel rendelkező 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor szintén kiveszi a részét a fogyókúrából, ami tesztautónkba a legerősebb, 130 lóerős kivitelben került.

Ehhez a motorhoz kizárólag a japán, Aisin gyártmányú, nyolcfokozatú automata váltó párosítható, ami ügyesen teszi a dolgát. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű ugyancsak PSA-eredetű, de hangolása eltérő, akárcsak az elektromos szervokormányé.

Dodzsem három hengerrel 45

Furcsa a kar formája, de szépen teszi a dolgát a nyolcfokozatú Aisin váltó

Dodzsem három hengerrel 46

16 colos alaphelyzetben a kerék, tesztautónkon feláras 17 colost szereltek

A jelzőtábla-felismerő funkció és a kis sebességnél automatikus vészfék opció alapáron jár, az adaptív tempomat, a parkoló asszisztens, a vezeték nélküli telefontöltő, a tolatókamera, a holttérfigyelő, a LED Mátrix fényszóró, vagy a tesztautóban is helyet kapott 10 colos érintőkijelző extraként rendelhető. Ez így együtt 760 ezer plusz forintot ér még néhány egyéb opció kíséretében, mert csomagokban jönnek az asszisztensek, nem egymagukban.

Vezetés

A lehető legutálatosabb dolog az új Corsa esetében egyértelműen az indítógomb. A gombnyomásra való indítás és leállítás itt nem egy egyszerű érintést, hanem egy hosszabb, több másodperces nyomva tartást jelent. Nyilván megszokható, de a leállításnál ez kifejezetten időrablónak tűnik, még akkor is, ha ezzel csak két másodpercet veszítünk.

Miután sikerült életet lehelni az autóba, a háromhengeres különösebb zaj nélkül kel életre, és kellően kifinomultan jár alapjáraton. Az első meglepetés akkor éri a vezetőt, amikor a gázra lép, és automatához és turbómotorhoz szokatlan módon azonnal meglódul a Corsa: nem késlekedik a váltó, és mintha a turbólyuk se létezne. Ez máris nagyon szerethetővé és fürgévé teszi ezt a kivitelt, és tulajdonképpen minden más is hasonló könnyedségre utal.

A kormány forgatása szinte leheletnyi erőt sem kíván tőlünk, elsőre úgy tűnhet, mintha egy városi parkolást megkönnyítő módban lenne. De nem, nincs benne olyan. A fék, vagy a gázpedál ugyanez, minden vajpuha. Mintha egy dodzsemet irányítanánk, olyan könnyűnek tűnik minden, ami feltehetően a hölgyek körében lesz igazán népszerű.

Dodzsem három hengerrel 47

8,7 másodperc alatt gyorsul százra álló helyzetből

Dodzsem három hengerrel 48

130 lóerő és 230 Nm – jól szalad a legerősebb háromhengeres

Városon kívül tudja bebizonyítani azt, hogy nem csak játékos oldala létezik. Nagyobb sebességnél is közvetlen marad a kormányzás, de csöppet sem ideges  a viselkedése, stabilitása egy nagyobb kategóriájú autó benyomását kelti. Komolyabb motorteljesítményhet is elegendőnek tűnő tartalékkal rendelkezik a futómű, ami kicsit doboz hangon kopog rossz úton, de abból mégsem jut el rázkódás a vezetőig, alapvetően jól csillapít. Hiába jár könnyen a pedál, jól adagolható a fékerő is.

A 230 newtonméteres nyomaték elegendő az országúton való könnyed előzésekhez, a 8.7 másodperces 0-100-as sprint és a 208 km/órás végsebesség pedig kellő dinamikát biztosít minden helyzetben. A nyolcfokozatú automata ehhez végig olyan fürge, amennyire elvárható egy ilyen modellben, és nem bőgeti feleslegesen a motort sem.

Költségek

Az Opel Corsa 4 330 000 forinttól indul, 1,2 literes 75 lóerős benzinmotorral, de választható 100 lóerős benzines és dízelmotorral is.. Ugyanakkor a teszten szereplő,  legerősebb benzinmotorral 6 810 000 forint a kezdő ára, ami közel sem mondható olcsónak. A magas ár részben a széria automata váltónak köszönhető – ami a gyengébb kiviteleknél 700 ezer forintos tételt jelent. A kellemes felszereltség kialakítása ezen felül kb. még egyszer ennyibe kerül.

Ami a fogyasztást illeti, a gyári 4 literrel kezdődő – szabvány szerinti – értékeket közel sem sikerült reprodukálni: belvárosban 8,5 liter körül fogyasztott az autó, tempós országúti szakaszon ennél 1 literrel kevesebbet mértünk. 

Az Opel Corsa és vetélytársai automata váltóval – Listaár, forint

Az Opel Corsa és vetélytársai – Listaár, forint
Opel Corsa 1,2 (130 LE) 6 810 000
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (100 LE) 5 715 000
Renault Clio TCe 130 EDC (130 LE) 5 749 000
VW Polo Comfortline 1.0 TSI (115 LE) 6 384 640

Értékelés

Az Opel legkedveltebb kisautója talán szerethetőbb, mint valaha, jól sikerült a francia alapanyagokat és a németes precizitást összepárosítani. A háromhengeres turbómotor 130 lóerővel városba feleslegesen erősnek tűnik, de valószínűleg ez kell ahhoz, hogy azon kívül is jól állja a sarat. Családi autóként a szűkös második sor helykínálata és magas ára szól ellene.

Mellette – Ellene
 

 

  • Jó helykínálat az első sorban
  • Kényelmes és jól tartó ülések
  • Pontos és visszajelzéseket adó kormányzás
  • Kis fordulókör
  • Erőteljes turbós benzinmotorok
  • Finoman kapcsoló automata váltó
  • Hatásos fék
 

 

  • Szűkös fejtér és visszafogott lábtér a hátsó sorban
  • Visszafogott mértékű zajcsillapítás
  • Nyomva tartást kívánó start/stop gomb

Szavazás

Hogy tetszik a legerősebb Corsa?
átlag
6.39
szavazat
607
Hogy tetszik a legerősebb Corsa?