Fejedelmi belső, bajnok helykínálat (288 centiméteres tengelytáv), bivalyerős motorok jellemezték a Phaetont, mégis halvány sikereket ért el. Miért? Mert ez egy felfújt, kikupált Passat. Mind a forma, mind a kezelés hasonló, és ezt a célzott vevőkör nem tudta megemészteni.
Motorból öt is akadt a Volkswagen csúcsmodellhez, a V6-os benzines jelentette a belépőt, a 4.2 literes V8-as Audi örökség 355 lóerővel a következő lépcső, végül a 6.0 literes W12-es monstrum zárta a sort 451 lóerővel. A benzinesek mellett két dízelt találunk, a V6 TDI 240 lóerős változatát, valamint a Tuaregből ismerős V10-est 313 lóerővel.
Az eladó Phaetonok nagy része V6-os dízellel szerelt, a népszerűség érthető, még ezt a bálnatestet is egész élénk lendülettel cipeli, emészthető fogyasztás mellett. Ez a többi motorról nem mondható el, de az idei benzinárak mellett talán egy rövid szerelem, egynyári kaland is csábító lehet a német bálnával.
Az árak egymillió forintról indulnak, ami nem kis áresés, árzuhanás, ha figyelembe vesszük, hogy a 2003-as V10-es VW Phaeton TDI ára 24 millió körül alakult, és ma már a forint sem az, ami akkor volt. Rengeteg eladó darab akad a 2-3 milliós ársávban, szigorúan a V6-os TDI motorral. A kínálat tetejét pedig hatmillió forintnál érjük el, de van 2014-es papíron 116 ezret futott darab is 5,3 millió forintért. Tehát ha csak a funkciókat, technikai tartalmat nézzük, az elnöki luxus itt van az orrunk előtt, csak merjük észrevenni.