A Model Y a Model 3 alapjaira épül, a lehető legkevesebb módosítással, az amerikai gyártó pedig nagy hangsúlyt fektetett az összeszerelési minőség emelésére. Ez több beszámoló szerint sikerült is, a konstrukció maga tökéletesebb, mint eddig. Még a nagy Tesla-kritikus hírében álló szakértő, a járművek és alkotóelemeik elemzésével foglalkozó ipari szakember, Sandy Munro is méltatta a fejlődést. 

Azért a fennálló hibákat is feltárta, érdemes megnézni a videóit, ha van elég időnk!

Iszonyat aprólékos videóiban atomjaira szedi az autót, és mindent megmutat, érdemes végignézni, aki a részletekbe akar merülni. Csakhogy ez ipari áttekintés, és ettől némileg eltér a felhasználói élmény, amit sok apróság határoz meg, például a gyártáskor keletkező sérülések. 

Sokan makulátlan állapotban tudják tartani autójukat hosszú éveken át, és elkerülnek minden karcolást, nekik egy gyári folt, egy már megvásárláskor felfedezhető karcolás igen fájó tény, és a videóban autóját filmező tulajdonos több ilyet is megmutat. 

Több sérülést talált a beltérben, sőt még a felni is meg volt húzva, amiért még az is felszisszen, akit amúgy nem húznak fel az apró karcolások.