A Forma-1 vezetése és a csapatok újabb egyeztetést tartottak csütörtökön a lehetséges versenynaptárról és a koronavírus-járvány hatásaira adható válaszokról, esetleges további szabályváltoztatásokról.
A Racefans.net értesülése szerint a jelenlegi elképzelések szerint a járványból lassan kilábaló Ausztriában lehetne a 2020-as idény első futama, akár az eredeti, július eleji időpontnál korábban is, igaz, az előrehozás ötletéért nem rajong a pálya és így az Osztrák Nagydíj gazdája, a Red Bull.
A Red Bull Ringre, majd a Brit Nagydíjnak otthont adó Silverstone-ba is zárt kapus, nézők nélküli futamokat terveznek – utóbbi helyszínre akár hármat is.
A silverstone-i széria minimális utazást kívánna a csapatok többségétől – az Anglián kívüli három alakulat, a Ferrari, az Alpha Tauri és az Alfa Romeo pedig egyetlen hosszabb szállodai tartózkodással úszná meg –, ráadásul segítene felfuttatni a versenynaptárt – ne feledjük, a világbajnoksághoz legalább nyolc futam kell, az F1 televíziós szerződései pedig minimum 15 futamot kötnek ki.
Silverstone-ben legalább két nyomvonalat használnának, ugyanakkor a szokásos menetiránnyal ellentétes versenyrendezés fel sem merült komoly lehetőségként.
A Racefans úgy tudja, az F1 tulajdonosa, a Liberty Media hajlandó fizetni a zárt kapus futamot tartó pályáknak, miután azok kénytelenek lesznek visszatéríteni a már eladott jegyek árát.
„A Forma-1 jelenleg is dolgozik a versenyszervezőkkel a frissített 2020-as naptáron, mely valószínűleg jelentősen különbözik majd az eredeti naptártól. A maga idejében közzétesszük majd az új tervezetet” – szólt az F1 hivatalos közlése a csütörtöki egyeztetések után.
A naptár mellett a további költségcsökkentési lehetőségek jelentették a másik fő témát. Úgy hírlik, a Ferrari és a Red Bull által kívánt kettős kiadási plafon ötlete nem élvezett támogatást, ugyanakkor sikerült faragni a jövő évre eredetileg tervezett 175 millióból: a mostani elképzelés szerint 2021-ben 145, 2022-ben pedig már csak 130 millió dolláros keretből dolgozhatnának a csapatok.
A megbeszélésen szó esett arról is, hogy a gazdagabb csapatok előnyét az aerodinamikai fejlesztések korlátozásával ellensúlyoznák – konstruktőri bajnokságban előrébb végző alakulatok arányosan kevesebb szélcsatornás a számítógépes áramlástani (CFD) munkát végezhetnének a következő szezonban.