1960-ban jelent meg a Peugeot 404, amiből már a kezdetektől három modellt kínáltak: a négyajtós limuzint, a kombit és meglepő módon pick-upot. A premier után két évvel aztán kabrióval, majd később kupéval bővült a sor. Nem mellesleg ezt az időt tartják a Peugeot egyik legszebb korszakának és ez az autón is látszik. A formáért a Pininfarina felelt, a technika pedig legendásan megbízható.

Olaszok rajzolták, franciák gyártották és ehhez még egy kis németet is hozzátettek 1

Annyira, hogy Kenyában egészen a ’90-es évek elejéig gyártásban maradt a 404-es. A rendkívül hosszú modellciklus alatt közel 2,9 milliót gyártottak belőle. 1961 októberében láthatta először a közönség a kabriót, ami a Párizsi Autószalonon debütált. A limuzin alapjait használták hozzá, a karosszéria pedig a Pininfarinánál készült Torinóban. Amerikában 3 899 dollárért árulták, ami elég merész összeg volt. Főleg annak tükrében, hogy így a Jaguar E-Type-pal esett egy árkategóriába.

Olaszok rajzolták, franciák gyártották és ehhez még egy kis németet is hozzátettek 21

Ezt a fekete keménytetős, piros 404 kabriót új korában egyenesen Madagaszkár fővárosába, Antananarivoba szálltották és csak 2013-ban került Kaliforniába. A vászontetőn és a hátsó ülésen kívül nagyon szép állapotban van az autó, az igazi meglepetés a motor. Rá van írva ugyan, hogy 404 Peugeot, de a sokat mondó német Zündfolge felirat is ott virít rajta. Mert ez valójában egy 02-es BMW M10-es négyhengerese.

Olaszok rajzolták, franciák gyártották és ehhez még egy kis németet is hozzátettek 22

Valamivel több mint 70 lóerőt tudott az eredeti 1,6-os motor, a BMW 2 literese viszont több mint 100 lóerős, ami jelentős különbség. Az autó alatt a BMW váltója és futóműve található, amit hátsó légrugókkal egészítettek ki, valamint Wilwood fékekkel. Az átalakítás igazán szokatlan, de bizonyára akadnak, akik díjazzák az ilyet, mert folyamatosan érkeznek rá licitek.

Olaszok rajzolták, franciák gyártották és ehhez még egy kis németet is hozzátettek 23