A kabrióknál mindig kulcskérdés a tetőmozgatás megoldása. Rengeteg technikával próbálkoztak már a gyártók az évek során, a kétszemélyes roadstereknél az MX-5 egyszerű mechanikája az etalon, egy reteszt oldva csapjuk hátra, és a csukás is körülbelül ugyanekkora fáradtság.
Nagyobb típusoknál már bejönnek a motorok, a furfangosan hajtogatott tetőelemek, de ha a tetőmozgatás abszolút királyát keressük, akkor egészen a hatvanas évek Amerikájáig kell visszamennünk. A Lincoln ugyanis már ekkor olyan erődemonstrációt mutatott be kabrió téren, amit azóta sem múlt felül senki.
Az 1961-es, negyedik generációs Lincoln Continental nagyot lépett előre. Az erősödő konkurencia miatt a Ford Thunderbird tervezője, Elwood P. Engel került a fejlesztés élére, akinek csapata többek között a B oszlop eltüntetésével, és a hátsó „öngyilkos” ajtókkal dobta fel a típust.
Így a zárt verzió is különlegesnek számított, a kabrió azonban még inkább űrtechnikának hatott. Mind a négy nyitott ajtóval gyakorlatilag egy fotelekkel felszerelt elhízott gördeszkához hasonlított, csak a szélvédő emelkedett ki a lapos tepsiből, semmi más.
Amikor pedig egy ilyen, 312 centiméteres tengelytávú nappalinak elkezd emelkedni a teteje, az tényleg külön műsorszám. A mutatványért felelős megoldások bonyolultsága az Apollo-program szintjén mozgott, a tető mozgását tíz pozíciókapcsoló irányította.
Ezek biztosították, hogy a mozgatás lépései szép sorrendben menjenek végbe, amit az 1966-67-es modellek esetén a műszerfal mellett akár kívülről is elindíthatott a tulajdonos. A tetőmozgatáshoz annyi energia kell, hogy javallott a motor járatása, mert egy merülőben lévő akkumulátor könnyen megadhatja magát közben. A tető maga olyan nehéz, hogy mozgatása kétemberes munka szereléskor, ezt hidraulikus egység emeli ki a csomagtartóból, de a csomagtartó mozgatásáért is hidraulika felel.
Akkoriban a Lincoln mérnökei nem bíztak semmit a véletlenre: a mozgó csomagtérfedél motorral forgatott menetes csavarokkal rögzül a karosszériában, menet közben pedig nem indul el a folyamat, egy kapcsoló figyeli, hogy D állásban van-e a váltó, és ha igen, akkor nem kap áramot a tető.