Olvasóink változatos kérdéseire a Vezess felkészült szakértői adnak változatos válaszokat.

Kicsi lett az Accord, mi legyen helyette?

Olvasónk kérdez

Kedves András!

Jelenleg egy 2000-es évjáratú Honda Accord (2.0, benzines, automata, 5 ajtós) boldog tulajdonosa vagyok. Az autóval nincsenek műszaki problémák, csak a hátsó üléssor szélességével van bajom. Ha két gyerekülést elhelyezek hátul, akkor lehetetlen, hogy bárki beüljön hátra, esetleg, hogy betegyek egy harmadik gyerekülést.

Hátul szűk a Honda Accord, mi legyen helyette? 1

Szeretnék váltani egy hasonló értékű (max. 800.000. Ft), megbízható autóra, ahol hátul 3 teljes ülés található. Kicsit tartok az öreg, sok km-t futott dízelektől, de nem feltétel, hogy benzines legyen. Csak automata jöhet szóba.

Ön szerint milyen autók jöhetnek szóba ilyen feltételek mellett?

Előre is köszönöm a válaszát.

Szakértőnk válaszol

Kedves Bence!

Itt szinte minden a gyermekülések méretétől, típusától függ. Emiatt csak azt tudom javasolni, hogy próbálja végig a kinézett autókat az Önök üléseivel, mert az a lényeg. Mi ezt megtettük három más gyermeküléssel és kisebb-nagyobb küzdelem árán, de több kis vagy közepes méretű autóban sikerült elhelyezni őket.

Azt a három ülést először egy Citroën Xsara Picassóba próbálnám be, mert árban megfelelő, tágas, megbízható autó és kedvezőek az alkatrészárai. Korróziós szempontból figyelni kell rá, de 800 ezer forintért a többi autóból valószínűleg még rosszabb állapotút kap csak. Motorban vagy az 1,6 literes, 16 szelepes benzinest vagy a 2,0 HDi-t keresném, amelyikből épp talál egy épkézláb autót. Egy benzin-gázos szintén jó lenne, ha van épp eladó. Az LPG-s használt autókról szól ez  a cikkünk:

Mivel 800 ezer forintból nem tud Honda FR-V-t venni, emiatt a Xsara Picasso után a FIAT Multiplát javaslom. Itt elegendő  a belső szélesség két ülés közé beülni még egy embernek vagy az egyik gyermek ültethető előre is.

Amennyiben belefér a három ülés, a Chevrolet Lacetti/Daewoo Nubira 800 ezer forintért is jó állapotú használt autó lehet, egyszerű, megbízható technikával. Kérdezzen rá, hogy kormánymű-felújításon volt-e már a kinézett autó és a kormány működésére, hangjaira figyeljen a próbaúton, mert ez egy költséges hibájuk lehet, de megbízható gépek.  Itt a Xsara Picassóról és a Ford Fusionről is olvashat.

Ebben az árkategóriában ne keressen tip-top autót és ne is várja tőle, hogy ráköltés nélkül megy majd. Várható az elején egy 200-300 ezres rendberakási költség, bármilyen autót is vesz. Erről itt olvashat részletesen.  Sok sikert és kitartást a kereséshez!

Üdvözlettel,

Szörényi András

Toyota hibridet de melyiket?

Olvasónk kérdez

Tisztelt Varga Tibor!

A segítségét kérném autóvásárlással kapcsolatban. Szeretnék hibridre váltani, és két kiszemeltem van: a 3. generációs Toyota Prius és az 1. generációs Toyota Auris.

Prius III: Nagyon bejön a harmadik generációs Prius kívül-belül, bár az általa kínált helyre nem igazán van szükségem.
Ugyanakkor tartok az inverter esetleges meghibásodásától, ahogyan olvastam ez lett ennek a generációnak az egyik „gyenge” pontja.

Hátul szűk a Honda Accord, mi legyen helyette? 3

Auris I. HSD: Ez is tetszik kívül-belül, de valahol olvastam, hogy ebben már orvosolták a 3-as Prius hajtási rendszerének gyengeségeit, így az alulméretezett invertert is.

Kérdéseim:
– Helytállóak-e a fenti információim, és tényleg kell-e aggódnom az inverter miatt?
– Milyen előnyei/hátrányai lehetnek egyik, illetve másik modellnek, melyik a jobb választás?
– Mire érdemes figyelni mindkét modellnél vásárláskor, mit kell ellenőrizni, vannak-e más, ismert rizikófaktorok?

Tisztelettel,
B. Lajos

Szakértőnk válaszol

Kedves Lajos!

Helytállóak az információi, valóban javítottak az inverterek túlmelegedésén az Aurisnál. Technikailag nagyon hasonló autó a Prius III és az Auris I.HSD. Amennyiben nincs szüksége a bálna kasznira, javaslom az Aurist.

Az autó átvizsgálásához mindenképpen kérje szakértő segítségét profi műszerekkel. Hybridnél duplán igaz, hogy nem elég vásárláskor megrugdosni a kerekeket. Tele van a piac volt taxival, kölcsönzős autóval. gond lehet a rozsdásodás is. Akkucellákat kell tesztelni, elektronikát nézni stb…

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

Mindenképpen BMW-t!

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

Feleségemnek 2011 utáni ötajtós egyes BMW-t szeretnék vásárolni. A használat jellege: rendszeresen napi 20-30 km rövid városi utak (ovi, iskola, bevásárlás, edzés, stb.), és kéthetente egy hosszabb út oda-vissza 1000 km 95%-ban autópályán. Ilyen használat mellé milyen motorral ajánlaná a modellt? Feleségem valamiért nem akar automata váltót. Nincs beteges ragaszkodás sem a dízel, sem a benzines változatokhoz (éppen elég beteges a BMW-hez való ragaszkodása…). A megbízhatóság a fő szempont. 5 millió forintnál nem akarok többet költeni erre a kalandra.

Tanácsát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Tóth Balázs

Hátul szűk a Honda Accord, mi legyen helyette? 5

Szakértőnk válaszol

Kedves Balázs!

A fentiek alapján Önök kb. 30-35 000 kilométert használnák az autót évente. Erre a használatra inkább dízelt javasolnék a kedvező fogyasztás miatt, de a benzines is járható út. Dízelből az erősebbik 118d-t ajánlanám (143 LE). Itt a vezérlés lehet a gyenge pont. Érdemes időben cseréltetni, és nem olcsó. Üzemanyag-rendszeri problémák jellemzően 200-250 000 kilométer környékén jelentkeznek először.

Benzinesben az 120i ritka, mint a fehér holló ( 2,0 – 170 LE), ezért az 1,6-os (136 LE) változat a reális választás, ami városban elég és autópályán is elboldogul, de nem lesz rakéta.

Az 1-es BMW egyszerűsége miatt jó választás megbízhatóság szempontjából, de csak BMW-viszonylatban. Vásárlás előtt kérjék szakértő segítségét az átvizsgáláshoz!

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu