Miután március közepén világossá vált, hogy a koronavírus-járvány miatt jó ideig nem indul el a szezon, a versenyeket valamikor az év második felében, a naptár átrendezésével kell megtartani, a későbbi szervezés megkönnyítése és a csapatok költségeinek csökkentése érdekében tavaszra hozták az augusztusi nyári szünetet.
Az eredetileg kettő helyett háromhetesre kiterjesztett kényszerleállást azóta egyszer már meghosszabbították, a német Auto Motor und Sport értesülése szerint pedig most újabb hosszabbításról egyeztek meg az alakulatok a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA).
Az új megegyezés szerint a csapatok által választott március-áprilisi kezdődátumtól számítva összesen 63 napig lesznek zárva az alakulatok központjai, míg a motorgyárak később elrendelt leállása 35 helyett immár 49 napig fog tartani.
A megegyezésbe belevették, hogy a szünet 50. napja után a csapatok legfeljebb tíz főnyi – az FIA felé név szerint bejelentett – dolgozóval megkezdhetik a hosszabb előkészítést kívánó – de szigorúan nem aerodinamikai – munkákat.