Ma még nem tudjuk, az év végére milyen mértékben esnek vissza az újautó-eladások világszerte. Azt viszont tudjuk, hogy tavaly nem ment jól a szekér, 4,2 százalékkal csökkentek a globális eladások. A több mint 3,5 millió darabos visszaesés elsősorban a kínai piac zuhanásnak (-2,4 millió autó) volt köszönhető, de az USA és India is bukott fél-félmilliót .
A Focus2Move piacelemző portál kilenc fő piaci szegmensben nézték meg, hogy ez a kevesebb ember milyen autót választott. A szegmensvezető típusok közül csupán három tudta növelni eladásait, a maradék hat bukott – ki sokat, ki keveset.
A Toyota három, a Ford kettő autóval került fel a listára, a többi aranyérmes márka egy-egy kategóriagyőzelmet aratott csupán. A sportautók és a pickupok között az amerikai gyártók viszik a prímet, a buszlimuzinoknál Kína dominál. Prémium limuzinokból mindenképpen németet vesznek a világ népei, a családi autók és a szabadidőjárművek piacát Japán uralja.
Miniautók
Kisautók
Alsó-középkategória
Középkategória
Felső kategória
Kupé
Crossover
Pickup
Buszlimuzin
1. Wuling Hongguang (374 878 db, -21,3%)