A Forma-1-es mezőny utoljára tavaly december 1-jén versenyzett, azóta csak a februári, kétszer háromnapos barcelonai teszten vezettek a versenyzők.
Miután a szezonnyitónak szánt Ausztrál Nagydíjat a koronavírus-fertőzésveszély miatt a helyszínen, pár órával a versenyhétvége elkezdése előtt törölték, majd a további futamokat is sorra elhalasztották, az F1-es versenyzők másokhoz hasonlóan kénytelenek otthon ülni.
A pilóták természetesen a lehetőségeikhez mérten edzenek, sokan versenyszimulátorokkal, e-sportolással is gyakorolnak, a remények szerinti júliusi kezdésig pontosan hat hónap leállás után kell majd versenykörülmények között pályára lépniük.
„A kényszerszünetnek nagy hatása van, főleg a nyakra. Akármilyen keményen is edz az ember, lehetetlen olyan erőhatásokat generálni, mint amilyeneket az F1-es autóban tapasztalunk” – mondta az F1i.comnak a mclarenes Carlos Sainz. „Az első verseny helyszíne nagyban befolyásolja majd, mennyire küszködnek majd a pilóták ennyi hónap után. Nagyon kemény kihívás lesz.”
A jelenlegi tervek szerint július első hétvégéjén, Ausztriában kezdődik a szezon, majd Silverstone-ban folytatódik.
„A Red Bull Ring nem tartozik a legnehezebb pályák közé, de a gyors kanyarokban ott is küszködni fogunk. Ha az első verseny a Hungaroringen vagy Szingapúrban lenne, sok versenyző az ájulás határán fejezné be a futamot. Az emberek el sem tudják képzelni, mennyire megterheli a testet egy nagydíj. Az F1-es autó vezetéséhez csak F1-es autó vezetésével lehet formába kerülni” – magyarázta a spanyol.