Rengeteg vállalkozás dolgozik azon, hogy az elektromos hajtás egyre hatékonyabb legyen és jobban igazodjon a hétköznapi igényekhez. Sok helyen még arra is jut idő, hogy az egészet sokkal érdekesebbé tegyék, megmutassák, hogy milyen lehetőségek rejtőznek mondjuk a négy elektromotorral felszerelt autókban.

Itt van az Elaphe Propulsion Technologies, akik fogtak egy első generációs BMW X6-ost és  kipakolták belőle az eredeti hajtást, melyet a saját rendszerükkel helyettesítettek. Az autó alján található az akksicsomag, de ebben az esetben sokkal érdekesebb, hogy minden kerékre jut egy villanymotor. Ezek külön vezérelhetőek, ezért simán megcsinálja azt a tankfordulót is, amit a Rivian.

6000 Nm nyomaték az elektromos BMW X6-osban 1

Sokat segít  a látványos fordulónál a svédországi téli tesztek során a hó, hiszen így kisebb a tapadás. Aszfalton nem is lenne ajánlott az ilyesmi, már csak a gumik kopása miatt sem.

Négy darab, Elaphe L1500-as, sebességváltó nélküli villanymotor került a BMW X6-ba. A rendszer teljesítménye 590 lóerő, de a leginkább talán a 6000 Nm nyomaték elképesztő adat. A 2,5 tonnásra hizlalt BMW X6-os ezzel a hajtással 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre. A lassítás képesség változásáról nincs adat, viszont rendelkezésre áll a demonstrációs X6-ról videó :