Az új Opel Vivaro-e a márka első elektromos haszonjárműve, de vajon tényleg lehet-e még Vivarónak hívni az akkumulátortechnológiás változatot? A helyzet az, hogy igen, hiszen az új generációt már úgy tervezték, hogy tudták, biztosan lesz belőle elektromos változat. (Ahogyan a testvéreiből is.) Ergo nem egy korábbi modell „megerőszakolásáról” van szó, sokkal inkább a korábbi tervek megvalósításáról.

És ebben az a jó, hogy a jövendőbeli megrendelő nem egy kompromisszum halmazt kap, ha elektromos kisáruszállítót akar, hanem kénye-kedve szerint válogathat. A Vivaro-e háromféle hosszúságban (4,6 m, 4,95 m és 5,30 m), valamint számtalan karosszériakialakítással készülhet. Ha valakinek erre a modellre fáj a foga, akkor legénységi fülkés, fülke-alvázas és személyszállítós kivitelben is választhatja. A legkisebb változat (S) 4,6, a középső (M) 4,95, a legnagyobb (M) pedig 6,6 köbméteres raktérrel rendelkezik. Mivel a Vivaro-e magassága sem haladja meg az 1,90 métert, így mélygarázsokba is bátran le lehet majd hajtani vele.

Nyártól elérhető az Opel villanyfurgonja 1

A fontosabb paraméterek terén a Vivaro-e hasonló szintet fog képviselni, mint a hagyományos változatok. Maximális, 1275 kilogrammos teherbírása például megközelíti a 2.0 literes motorral szerelt Cargo S (1405 kg) furgonét. Össztömege kiviteltől függően 2800 és 3100 kilogramm között van. 1 tonnás súlyig utánfutót is lehet vele vontatni, így még tovább növelhető az elektromos Vivaro kapacitása.

Hajtásáról 136 lóerős (100 kW) elektromotor gondoskodik, amely 260 newtonméteres maximális forgatónyomaték leadására képes. Végsebessége elektronikusan korlátozott, azért még így is 130-as tempóval lehet vele repeszteni az autópályán. Egy feltöltéssel 230, vagy 330 kilométert lehet vele megtenni WLTP-mérés szerint, függően attól, hogy kisebb (55 kWh), vagy nagyobb (75 kWh) teljesítményű akkumulátorral szerelik. Ez azt jelenti, hogy bár hatótáv tekintetében nem ver rá az eVito Tourerre (421 km), de mindenképpen versenyképesebb lehet az elektromos VW Transporternél (138 km).

A raktér padlója alatt elhelyezett akkumulátor 100 kW-os gyorstöltővel 30, vagy 45 perc alatt tölthető fel 80 százalékosra. Az Opel a Vivaróhoz háromfázisú 11 kW-os, valamint egyfázisú 7,4 kW-os fedélzeti töltőt is kínál a piaci viszonyok és az infrastruktúra függvényében.

Nyártól elérhető az Opel villanyfurgonja 2

A dízeles változatokhoz hasonlóan a Vivaro-e is rendelkezik a legújabb vezetéstámogató rendszerekkel. Ennek megfelelően a sofőr munkáját olyan fejlesztések fogják segíteni, mint a head-up kijelző, az adaptív tempomat, az automata vészfékező rendszer, valamint a sávtartó-, a táblafelismerő-, az éberségfigyelő-, továbbá az ütközésre figyelmeztető asszisztens. Felszereltségtől függően a Vivaro-e 7 colos érintőképernyővel, navigációval és 180 fokos tolatókamerával is készülhet. A Free2MoveServices applikációnak köszönhetően pedig a jövendőbeli üzemeltetők 140 ezer töltőpont közül választhatnak maguknak szabad töltőállomást.

  Nyártól elérhető az Opel villanyfurgonja 3

Az Opel Vivaro-e forgalmazása idén nyáron indul, árat viszont egyelőre nem közölt a gyártó. Az akkumulátorra 8 év, vagy 160 ezer kilométeres garanciát kínálnak. A sorban a következő elektromos Opel haszonjármű az Opel Combo lehet, amelynek érkezését 2021-re várják.