Mint köztudott, a Forma-1 vezetése, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a csapatok a színfalak mögött folyamatosan egyeztetnek, többek között igyekeznek a sportágra váró gazdasági nehézségek hatásait a lehető leginkább csökkenteni.

Ennek keretében a 2021-re tervezett éves 175 millió dolláros kiadási plafon csökkentéséről is beszéltek, de míg az alakulatok többsége szeretné, ha egészen 145 millióig mennének le, a nagyok, élükön a Ferrarival, erre nem hajlandók.

A Ferrarinál és a Red Bullnál azzal érvelnek – a Mercedestől eddig nem nyilatkoztak a témában –, hogy teljes értékű konstruktőrként ők sokkal több mindent terveznek, fejlesztenek és gyártanak, mint az erőforrásokat és az alkatrészek egy részét a tőlük beszerző csapatok, így nagyobbak a költségeik is.

A Ferrari-főnök Mattia Binotto nemrég azt is hozzátette, hogy a radikális kiadáscsökkentés még nagyobb leépítésekkel járna, nekik pedig erkölcsi kötelességük megóvni a dolgozóikat.

F1: A Ferrari titkait követeli a McLaren 1

Zak Brown

Az utóbbi érv rendesen bepöccentette a Ferrarit az elmúlt hetekben élesen bíráló McLaren-vezért, Zak Brownt, aki a Ferrari motorügyét lezáró titkos megegyezéssel vágott vissza:

„Én igazán nagyra tartom az erkölcsi kötelességeket, de ha már az erkölcsnél tartunk, azt hiszem, igazán szép lenne, ha Mattia megosztaná velünk az FIA-val kötött titkos egyezségük részleteit, amellyel lezárták az állítólag szabálytalan motor ügyét – főleg, miután az FIA már jelezte, hogy ők hajlandóak lennének erre” – idézte az amerikai szakembert a Motorsport.com.

„Szóval ha már az erkölcsről meg az átláthatóságról van szó, szerintem ez nagyszerű kiindulópont lehetne, itt lenne az ideje” – tette hozzá.

Kövess minket a Facebook-on!