1981 júliusában kezdték a 8-as BMW fejlesztését, és eszükbe se jutott spórolni rajta. 1,5 milliárd német márkát költöttek rá, mire 1990-ben piacra került. Rendszeresen teszteltek szélcsatornában, és CAD-programokat is használtak, aminek köszönhetően a korábbi 6-osénál könnyebb lett a karosszéria és annyira merev, hogy nincs szüksége B oszlopra. Amitől meg gyönyörű, lebegő teteje van. Olyan elemek kerültek bele, mint a 300 lóerős, M70B50 kódú V12-es motor, az elektronikus gázpedál, a multilink hátsó futómű, akár összkerék-kormányzással, és a legfontosabb: bukólámpa!
30 év után már nem csak kupé van a 8-asból, hanem kabrió és négyajtós Gran Coupé is, ami mindent tud, amit ma egy BMW tudhat. Szívdöglesztő forma, remek vezethetőség és a háborítatlan utazás élménye. 530 lóerős biturbó V8-assal az M850i piszkosul gyors. A 2 tonnás, közel 5,2 méteres autó 3,9 másodperc alatt van 100-on. Nézd csak, ilyen egy igazi, klasszikus GT!